Καθυστέρηση στην εφαρμογή του μέτρου που αποφάσισε η Κυβέρνηση, όσον αφορά στη μείωση της τιμής των καυσίμων, καθώς η Ολομέλεια της Βουλής ακόμη δεν έχει δεχθεί το νομοσχέδιο βάσει του οποίου θα εφαρμοστεί η απόφαση. Κάτι που είχε σημειωθεί και στο πρόσφατο παρελθόν και συγκεκριμένα λίγο μετά τις Προεδρικές Εκλογές, με αποτέλεσμα να πρέπει να συνεδριάσει εκτάκτως η Ολομέλεια της Βουλής, για να μπορεί να εφαρμοστεί η απόφαση.

Πριν δύο εβδομάδες, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε μία μακρά λίστα από μέτρα στήριξης προς τους καταναλωτές, τα οποία είχαν στόχο να προσφέρουν μία χείρα βοηθείας προς τα νοικοκυριά, τα οποία μαστίζονται εδώ και μήνες από την ακρίβεια. Ανάμεσα στα μέτρα, που είχε ανακοινώσει ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε διάγγελμά του από το Προεδρικό Μέγαρο, συμπεριλαμβανόταν και η επιδότηση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης στις 19 Οκτωβρίου, ανάμεσα στα μέτρα με άμεση θετική επίδραση είναι και το εξής:

Μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων κίνησης

-κατά 8,33 σεντ το λίτρο, περιλαμβανομένου ΦΠΑ, στους ελάχιστους συντελεστές βάσει του κοινοτικού κεκτημένου

-για τους μήνες Νοέμβριο 23 – Φεβρουάριο 24. (βενζίνη από €0,429/λίτρο σε €0,359/λίτρο και πετρέλαιο κίνησης από €0,40/λίτρο σε €0,33/ λίτρο).

-Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται σε ποσό ύψους €21,8εκ.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να τεθεί σε ισχύ το εν λόγω μέτρο από την 1η Νοεμβρίου, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί, καθώς το νομοθετικό σώμα θα πρέπει να έχει στα χέρια του σχετικό νομοσχέδιο, βάσει του οποίου θα ρυθμίζεται το ζήτημα, να συζητηθεί από την αρμόδια Επιτροπή και στη συνέχεια να τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας για ψήφιση.

Η κατάσταση θυμίζει τα γεγονότα του περασμένου Φεβρουαρίου, τότε που η απερχόμενη Κυβέρνηση, στις 22 του εν λόγω μηνός, είχε αποφασίσει να παρατείνει τα μέτρα στήριξης, που εφαρμόζονταν τότε, ανάμεσά τους και η μείωση του φόρου κατανάλωσης καυσίμων. Εντούτοις, η Ολομέλεια της Βουλής έπρεπε να κλητευθεί εκτάκτως, δεδομένου ότι από το Δεκέμβριο και μέχρι την ανάληψη καθηκόντων του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, βάσει Συντάγματος, δεν μπορούσε να συνέλθει το νομοθετικό σώμα.

Στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχουν δύο τινά που είχε ως αποτέλεσμα να μην κατατεθεί εκτάκτως από την Κυβέρνηση στην Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο για το συγκεκριμένο θέμα. Το πρώτο είναι ότι στις 26 Οκτωβρίου δεν είχε συγκληθεί συνεδρία της Ολομέλειας, κάτι που καθιστούσε αυτόματα ανέφικτο να κατατεθεί νομοσχέδιο από την Κυβέρνηση για να ψηφιστεί εγκαίρως και 1η Νοεμβρίου να εφαρμοστεί το μέτρο, όπως ήταν και η πρόθεση. Το δεύτερο είναι ότι η Κυβέρνηση καθυστέρησε στην καταβολή του νομοσχεδίου, καθώς θα μπορούσε να το ετοιμάσει από τις 19 Οκτωβρίου και να το καταθέσει. Το δύσκολο σε αυτή την περίπτωση είναι ότι ήταν την ίδια ημέρα που έλαβαν το πράσινο φως από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Πάντως, το επόμενο βήμα της Κυβέρνησης, ώστε να τεθεί άμεσα σε ισχύ το σχετικό μέτρο και να δοθεί μία ανάσα στα νοικοκυριά, είναι να καταθέσει το σχετικό νομοσχέδιο ενώπιον της Ολομέλειας την ερχόμενη Πέμπτη, με τη μορφή του κατεπείγοντος. Με αυτό τον τρόπο, η αρμόδια Επιτροπή, που είναι η Επιτροπή Οικονομικών, θα είναι σε θέση να αποχωρήσει για ένα σύντομο χρονικό διάστημα από την συνεδρία της Ολομέλειας, για να συζητήσει το νομοσχέδιο και στη συνέχεια να επιστρέψει στη συνεδρία και να θέσει το θέμα προς ψήφιση.

Μέχρι αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να το κάνει αυτό, ωστόσο είναι το πιθανότερο σενάριο. Την ίδια ώρα, λόγω της φύσεως του μέτρου, που ήταν κάτι που ζητούσαν σχεδόν όλα τα πολιτικά κόμματα, θεωρείται απομακρυσμένο το ενδεχόμενο να μην υπερψηφιστεί τυχόν νομοσχέδιο τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής.