Δώδεκα οδηγοί κατάφεραν να κάνουν μόλις έναν γρήγορο γύρο στα πρώτα τέσσερα λεπτά των εναρκτήριων ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, πριν βγουν οι κόκκινες σημαίες οριστικά λόγω προβλήματος με το εσωτερικό κύκλωμα καμερών (CCTV).
Όχι πως έχει κάποια σημασία, αλλά σε αυτόν τον έναν και μοναδικό γρήγορο γύρο των 12 οδηγών -οι άλλοι οκτώ είτε δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τον δικό τους, είτε δεν είχαν βγει ακόμα στην πίστα- τυπικά τον πρώτο χρόνο της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά -8ου φετινού αγώνα της F1- είχε ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeo.
Ο χρόνος 1:18.728 του Φινλανδού στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια έμελλε να μείνει ο κορυφαίος μέχρι τέλους, καθώς αρχικά οι δοκιμές διακόπηκαν λόγω προβλήματος σε ένα ημιαξόνιο που παρουσίασε η Alpine A523 του Γκασλί, και τον άφησε ακινητοποιημένο στην άκρη της πίστας, μεταξύ των στροφών 7 και 8.
Κι ενώ όλοι περίμεναν πως οι δοκιμές θα ξεκινούσαν ξανά όταν το γαλλικό μονοθέσιο απομακρύνθηκε σε μια κοντινή έξοδο διαφυγής της πίστας, κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε. Για την ακρίβεια, η Mercedes είχε ήδη βγάλει τις δύο W14 στην έξοδο των πιτς, και χρειάστηκε να στείλει αργότερα τους μηχανικούς της να τις επαναφέρουν στο γκαράζ.
Αυτό συνέβη περίπου στο 20ό λεπτό της ωριαίας διαδικασίας, και η FIA δεν άργησε να εξηγήσει τι συνέβαινε: ανακοίνωσε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε ένα πρόβλημα στο κύκλωμα μετάδοσης εικόνας -συγκεκριμένα, δεν δούλευαν οι κάμερες του κυκλώματος CCTV περιμετρικά της πίστας- το οποίο εμπόδιζε τους αγωνοδίκες και εγγυηθούν την ασφαλή διεξαγωγή των δοκιμών.
Στην αρχική ανακοίνωσή της η FIA ανέφερε ότι οι οργανωτές κατέβαλλαν προσπάθειες να επιλύσουν το πρόβλημα, και πως «μέχρι τότε δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε ξανά για λόγους ασφαλείας».
Έπειτα, περίπου στο 40ό λεπτό η FIA ανακοίνωσε ότι «η καθυστέρηση θα είναι μεγαλύτερη διότι το κύκλωμα CCTV δεν είναι σωστά συγχρονισμένο, και μέχρι να διευθετηθεί το πρόβλημα δεν μπορούμε να βγάλουμε τα μονοθέσια στην πίστα. Αυτό το σύστημα είναι μια τοπική εγκατάσταση, και εξακολουθούμε να εργαζόμαστε για να λύσουμε το πρόβλημα».
Η FIA, επίσης, ανακοίνωσε ότι δεν ήταν εφικτό να παραταθούν οι πρώτες δοκιμές, διότι βάσει των κανονισμών πρέπει απαραίτητα να μεσολαβεί διάστημα 2,5 ωρών μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης περιόδου.
Τελικά, 10 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι τα μονοθέσια δεν θα επέστρεφαν τελικά στην πίστα, και ότι οι πρώτες δοκιμές ολοκληρώθηκαν.
Για να καλύψει το πρόβλημα, και την ανάγκη των ομάδων να συλλέξουν δεδομένα για την αγωνιστική τους προετοιμασία, η FIA τότε ανακοίνωσε ότι η δεύτερη περίοδος δοκιμών θα ξεκινήσει μισή ώρα νωρίτερα και θα διαρκέσει, επίσης, μισή ώρα παραπάνω.
Το ασυνήθιστο αυτό πρόβλημα, στο μεταξύ, ακολουθήθηκε από ένα καινούριο: δυσλειτουργίες της ηλεκτροδότησης στα πιτς προκάλεσαν νέα εμπόδια στην προετοιμασία των ομάδων. Οι δυσλειτουργίες προκλήθηκαν όταν οι ομάδες υπερφόρτωσαν το δίκτυο με τις θερμαντικές κουβέρτες των ελαστικών, που ενεργοποίσαν όλες μαζί, και συνδέεται με το γεγονός ότι οι ομάδες χρησιμοποιούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές στην άντληση ρεύματος.
Έτσι, οι ομάδες αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους γεννήτριες. Το πρόβλημα αυτό δεν φέρεται να έχει σύνδεση με εκείνο που προκάλεσε την έλλειψη συγχρονισμού των καμερών του κυκλώματος CCTV.