Ο Μαξ Φερστάπεν παρέμεινε στην κορυφή και στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Βρετανίας, 10ου φετινού γύρου της Formula 1, αλλά αυτή τη φορά φαίνεται να έχει μια μάχη στα χέρια του – καθώς ο περσινός νικητής στο Σίλβερστοουν, Κάρλος Σάινθ, βρέθηκε με τη Ferrari SF-23 στα μόλις 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Ολλανδό.

Στο ξεκίνημα της ωριαίας διαδικασίας όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα για συστοιχίες γύρων με τη μέση και τη σκληρή γόμα – με εξαίρεση τον Σαρλ Λεκλέρ, που παρέμενε στα πιτς (και εκτός του κόκπιτ) καθώς οι μηχανικοί της Scuderia δούλευαν σε ένα πρόβλημα στο ηλεκτρικό σύστημα της SF-23 του Μονεγάσκου. Εντέλει, όμως, δεν κατάφεραν να το επιλύσουν για να βγει ο 25χρονος στην πίστα στις δοκιμές αυτές.

Αρχικά με τη μέση γόμα ο Πέρεζ ήταν ένα δέκατο ταχύτερος από τον Φερστάπεν στην κορυφή, ώσπου ο Σάινθ εκθρόνισε τον Μεξικανό με τη Ferrari SF-23 και διαφορά σχεδόν 0,4”. Ο Χάμιλτον πλησίασε στα χιλιοστά τον Φερστάπεν, ενώ εντυπωσιακός ήταν ο χρόνος του Πιέρ Γκασλί με την Alpine – στα δυόμισι δέκατα από τη Red Bull του Πέρεζ, αλλά με τη σκληρή γόμα.

Επίσης με τη μέση γόμα ο Όσκαρ Πιάστρι ανέβηκε στα 21 χιλιοστά από τον Φερστάπεν, περίπου τρία δέκατα μπροστά από τον Λάντο Νόρις – καθώς, θυμίζουμε, αυτό το τριήμερο ο νεαρός Αυστραλός απέκτησε το εκτενές πακέτο αναβάθμισης που είχε εισάγει η McLaren στην MCL60 του Νόρις στην Αυστρία.

Για αρκετή ώρα ο Σάινθ παρέμεινε στην κορυφή, 0,37” μπροστά από τον Πέρεζ – ώσπου στο 20λεπτο ο Φερνάντο Αλόνσο ξεκίνησε το “χορό” τον προσομοιώσεων των κατατακτήριων δοκιμών με τη μαλακή γόμα. Ο Ισπανός για 51 χιλιοστά δεν κατάφερε να καταρρίψει τον πρώτο χρόνο που είχε πετύχει ο Σάινθ με τη μέση γόμα.

Εκείνος που το κατάφερε, όμως, ήταν αμέσως μετά με τον πρώτο του γρήγορο γύρο (στο 1:28.078) με τη μαλακή γόμα ο Φερστάπεν, που ήταν ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Ισπανό της Ferrari.

Η απάντηση του Σάινθ έφερε τον Ισπανό στα 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Ολλανδό, ενώ με μια ακόμη εκπληκτική επίδοση ο Άλεξ Άλμπον ανέβασε τη Williams στην 3η θέση, δυόμισι δέκατα μακριά από τον Φερστάπεν.

Τη βελτίωση της Williams, που φαίνεται πως δεν οφείλεται (τουλάχιστον όχι σε μεγάλο βαθμό) σε μειωμένο φορτίο καυσίμου -αλλά αντιθέτως οφείλεται στην εξαιρετική της ταχύτητα στην ευθεία- επιβεβαίωσε και ο Λόγκαν Σάρτζεαντ με τον 5ο χρόνο. Ο Αμερικανός ήταν περίπου επτά δέκατα μακριά από τον Φερστάπεν, και σχεδόν 0,24” πίσω από τον 4ο Πέρεζ.

Λίγο μετά το ημίωρο, οι πρωταγωνιστές επέστρεψαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα, αλλά με μεγαλύτερα φορτία καυσίμου για να συγκεντρώσουν δεδομένα για τις συστοιχίες γύρων του αγώνα με αυτόν τον τύπο ελαστικών. Ακολούθησαν, έπειτα, σε πολλά μονοθέσια και πάλι οι δύο σκληρότερες γόμες για τη συγκέντρωση δεδομένων για τον αγώνα, και κατά συνέπεια δεν άλλαξε η κατάταξη στην κορυφή, μέχρι τέλους.

Οι Aston Martin και Mercedes δεν φάνηκαν, για δεύτερο διαδοχικό αγώνα, να βρίσκονται στο στοιχείο τους στην πίστα του Σίλβερστοουν καθώς δεν φάνηκαν -ή δεν θέλησαν να φανούν- ανταγωνιστικές στις Ferrari και, όλως παραδόξως, στις Williams.

Η Mercedes, ωστόσο, ίσως βελτιώσει τις τύχες της αυτό το τριήμερο καθώς ο ρυθμός αγώνα της W14 με τη μαλακή γόμα ήταν αρκετά ταχύς, όπως παραδέχθηκε και ο Σάινθ.

Οι δοκιμές κατάταξης του GP Βρετανίας θα διεξαχθούν αύριο Σάββατο (8/7) στις 17:00, και την ίδια ώρα ο αγώνας της Κυριακής (9/7).