Ανακούφιση στους καταναλωτές προκάλεσε η μείωση στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος ύψους 12% για τους λογαριασμούς Νοεμβρίου, αφού η ανοδική πορεία στις τιμές αγαθών πρώτης ανάγκης που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες, πιέζει όλο και περισσότερο τα νοικοκυριά, με αρκετά από αυτά, να μετρούν τα ρέστα τους για να βγάλουν το μήνα.

Ο πρώτος λόγος πίσω από τη μείωση που έχει σημειωθεί κατά τον μήνα Νοέμβριο, έγκειται στα μέτρα που έλαβε η πολιτεία για αντιμετώπιση της ακρίβειας, στα οποία μεταξύ άλλων ήταν η επιδότηση του ηλεκτρικού ρεύματος για τέσσερις μήνες, ενώ ο δεύτερος, είναι λόγω και της μείωσης στις τιμές των καυσίμων που προμηθεύεται η Αρχή Ηλεκτρισμού.

Όπως εξήγησε η εκπρόσωπος Τύπου της ΑΗΚ, Χριστίνα Παπαδοπούλου, ένας λογαριασμός που εκδόθηκε τον Νοέμβριο και είναι για παράδειγμα 1.000 κιλοβατώρες για μια διμηνία, ανέρχεται στα 300 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και άλλων τελών, ενώ για τον αντίστοιχο οικιακό λογαριασμό, ένα μήνα προηγουμένως, τον Οκτώβριο, ο λογαριασμός για 1.000 κιλοβατώρες, θα ήταν στα 350 ευρώ. «Άρα, είναι αισθητή η μείωση που παρατηρείται στους λογαριασμούς σήμερα και αυτό οφείλεται στα μέτρα που έλαβε το κράτος, που είναι επιχορήγηση της αύξησης του κόστους ενέργειας», υπέδειξε η κ. Παπαδοπούλου.

Πάντως, αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη ικανοποίηση, είναι το γεγονός πως αναμένονται περαιτέρω μειώσεις και κατά τους επόμενους μήνες. «Το σχέδιο του κράτους θα βρίσκεται σε ισχύ μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, ωστόσο, αναμένεται ακόμη περισσότερη μείωση στον επόμενο μήνα, καθώς αγοράστηκαν σε πιο φθηνή τιμή καύσιμα. Όταν μειώνεται η τιμή του καυσίμου, επηρεάζεται θετικά το τιμολόγιο, απλά αυτό γίνεται ετεροχρονισμένα, λόγω του ότι φυλάμε αποθέματα καυσίμων», συμπλήρωσε η κα. Παπαδοπούλου.

Ωστόσο, ανάμεσα στους καταναλωτές που ξεκίνησαν να παραλαμβάνουν ήδη αυτούς τους μειωμένους λογαριασμούς, από την 1η Νοεμβρίου, υπάρχουν και αυτοί που δεν είναι σε οικονομική θέση να τους αποπληρώσουν και βρίσκονται σε αγωνία, για το πώς θα περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Αυτό όμως που διαμηνύεται από πλευράς της ΑΗΚ, είναι ότι όπως για όλους τους μήνες, έτσι και κατά τη διάρκεια των εορτών, παραχωρούνται διευκολύνσεις στους καταναλωτές που δυσκολεύονται να ξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους. «Ως ΑΗΚ, πάντα κάνουμε διευκολύνσεις και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πελατών μας προχωρούν σε διακανονισμούς με πελάτες επί καθημερινής βάσεως, γιατί υπάρχει κόσμος που πραγματικά αντιμετωπίζει δυσκολίες. Όταν όμως, υπάρχουν περιπτώσεις που εκμεταλλεύονται αυτό το γεγονός και ενώ τους κάνουμε διευκολύνσεις πληρωμών, αυτοί δεν τις τηρούν και δεν τις τιμούν επανειλημμένα, τότε αναγκαστικά δεν γίνονται ευκολίες», δήλωσε η κα. Παπαδοπούλου.

Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι διευκολύνσεις, αυτό που εξήγησε η κα. Παπαδοπούλου, είναι πως όταν ένας πελάτης για παράδειγμα, έχει λογαριασμό ύψους 300 ευρώ και αναφέρει στην ΑΗΚ ότι δυσκολεύεται να το ξοφλήσει, τότε αποπληρώνει τον λογαριασμό του σε δύο δόσεις, σε διάστημα δύο μηνών, μέχρι την έκδοση του επόμενου λογαριασμού. «Απώτερος στόχος μας, είναι να διευκολύνουμε τον κόσμο που πραγματικά δυσκολεύεται, μέσω των σχεδίων εξόφλησης με δόσεις, που τους παραχωρούμε, ούτως ώστε να μην αυξάνεται το χρεωστικό υπόλοιπο».

Ταυτόχρονα, υπάρχει σε ισχύ και το σχέδιο εξόφλησης σε μηνιαίες δόσεις, το οποίο μπορεί να ζητήσει οποιοσδήποτε οικιακός πελάτης για να ενταχθεί, όπου ο καταναλωτής πληρώνει ένα σταθερό ποσό κάθε μήνα. Για να υπολογιστεί αυτό το ποσό ανέφερε η κα. Παπαδοπούλου, «η ΑΗΚ βλέπει την ετήσια κατανάλωση του συγκεκριμένου πελάτη και διαιρεί για όλους τους μήνες, ούτως ώστε κάθε μήνα να δίνει ένα σταθερό ποσό ο καταναλωτής και να αναπροσαρμόζεται».

Με αυτό το σχέδιο, φαίνεται να υπάρχουν δυο προτερήματα. «Από τη μια, για παράδειγμα ένα νοικοκυριό έχει την ικανότητα να κάνει τον προγραμματισμό των εξόδων κάθε μήνα, δίνοντας ένα σταθερό ποσό στην ΑΗΚ, ενώ από την άλλη, δεν υπάρχουν οι αυξομειώσεις στους λογαριασμούς, όπως για παράδειγμα σε κάθε διμηνία που γίνονται σε όλους σχεδόν τους λογαριασμούς».