GP Ολλανδίας: Ο Μαξ Φερστάπεν στην έδρα του. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 του 2021 και πρωτοπόρος της βαθμολογίας στη φετινή σεζόν επιθυμεί να συνεχίσει την κυριαρχία που έχει επιδείξει στους τελευταίους αγώνες, σε μια πίστα που θεωρητικά βολεύει περισσότερο τις Ferrari παρά τις Red Bull.

Σύμφωνα με τον Μάριο Ιζόλα, Διευθυντή Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli, ο νέος συνδυασμός μονοθεσίων – ελαστικών θα διευκολύνει τα προσπεράσματα φέτος στη συγκεκριμένη πίστα όπου ήταν δύσκολο να προσπεράσεις πέρυσι. Η πλειοψηφία των οδηγών το 2021 πραγματοποίησε μόνο μια αλλαγή, για να διατηρήσουν τη θέση τους στην πίστα. Φέτος θα μπορούν να επικεντρωθούν περισσότερο στις πιο μαλακές γόμες, κάτι που πιθανώς θα οδηγήσει σε δυο αλλαγές.

GP Ολλανδίας, Ζάντβουρτ

Formula 1: TOP-5 πληροφορίες για την πίστα του GP Ολλανδίας
Η πίστα του Ζάντβουρτ (2022) ©FORMULA1.COM
  • Πρώτο F1 GP: 1952
  • Μήκος πίστας: 4,259 km
  • Γύροι: 72
  • Συνολική διαδρομή: 306,587 km
  • Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:11,097 (2021)
  • Νικητής 2021: Μαξ Φερστάπεν

TOP-5 Info για την πίστα του Ζάντβουρτ

  1. Το Ζάντβουρτ άνοιξε τις πύλες του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το 1948. Ο πρώτος αγώνας της Formula 1 διεξήχθη τέσσερα χρόνια αργότερα, με νικητή τον Αλμπέρτο Ασκάρι και τη Ferrari σε ένα επιβλητικό 1-2-3. Για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, από το 1985 μέχρι και το 2020, η πίστα δεν συμπεριλαμβανόταν στο καλεντάρι της F1.
  2. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική πίστα για τους οδηγούς. Μια ταχύτατη διαδρομή ανάμεσα στους αμμόλοφους της παραθεριστικής πόλης Ζάντβουρτ που θυμίζει ρόλερ-κόστερ σε λούνα παρκ. Παρότι πλήρως εκσυγχρονισμένη, διατηρεί αρκετά ιστορικά κομμάτια. Η πίστα μπορεί να επηρεαστεί από την άμμο που φέρει ο αέρας και, καθώς βρίσκεται σε παραθαλάσσια περιοχή, είναι ευάλωτη στις συχνές αλλαγές της κατεύθυνσης του αέρα.
  3. Το Ζάντβουρτ παράγει μεγάλες φορτίσεις σε αρκετά σημεία της διαδρομής των 4,2 km: Το φρενάρισμα στην είσοδο των στροφών 1 και 11 προκαλεί επιβράδυνση περίπου 5g, ενώ η στροφή 7 προκαλεί επίσης πλευρικά φορτία του ίδιου μεγέθους.
  4. Η κλίση στις στροφές 3 και 14 είναι μεγάλη, περίπου 18 μοίρες: για να έχετε μέτρο σύγκρισης το ιστορικό επικλινές στη Μόντσα είναι 30 μοίρες κατά μέσο όρο, ενώ σε άλλες διαδρομές οι κλίσεις κυμαίνονται από 9 μοίρες στην Ιντιανάπολις, έως 12 μοίρες στη Τζέντα. Αυτό σημαίνει μεγάλες προκλήσεις για τα ελαστικά. H διέλευση από αυτές τις στροφές γίνεται με υψηλές ταχύτητες και ασκείται συνδυασμός δυνάμεων στο μονοθέσιο: κατακόρυφο αλλά και πλευρικό φορτίο.
  5. Για το Ζάντβουρτ η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες: C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και C3 ως P Zero κόκκινη μαλακή. Φέτος η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στη γόμα C1 και C2 είναι μεγαλύτερη απ’ ότι παλιότερα: Ένας ακόμη λόγος ώστε οι ομάδες να επικεντρωθούν στη χρήση των δυο πιο μαλακών γομών αυτό το Σαββατοκύριακο.
Formula 1: TOP-5 πληροφορίες για την πίστα του GP Ολλανδίας
Τα δεδομένα της Pirelli για το GP Ολλανδίας 2022 PIRELLI