«Δεν είμαστε επαίτες» διαμηνύει ο Πρόεδρος του Αστυνομικού Σώματος ΚΑΣ-ΑΣΔΥΚ Λουκάς Χρίστου επαναφέροντας το αίτημα των μελών για ασφάλιση από το κράτος, με αφορμή τον τραγικό θάνατο του 50χρονου αστυφύλακα Πέτρου Ελευθερίου.

Όπως ανέφερε στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση το κράτος διώκει ιδιώτες εργοδότες όταν διαπιστώσει ανασφάλιστους εργαζόμενους, ενώ το ίδιο παραβιάζει τις σχετικές νομοθεσίες. Ισχυρίστηκε μάλιστα, ότι σε συνάντηση που είχε η ηγεσία της συντεχνίας με την τέως Υπουργό Δικαιοσύνης για το θέμα, η απάντηση που έλαβε ήταν ότι είναι προτιμότερο να καταβάλλονται αποζημιώσεις για ευθύνη εργοδότη, παρά να δίνεται ετησίως μεγάλο χρηματικό ποσό για ασφάλιση αστυνομικών και πυροσβεστών.

«Αυτό κατ’ εμάς είναι απαράδεκτο. Δεν περιμένουν ελεημοσύνη του εκάστοτε Υπουργικού Συμβουλίου να αποφασίσει τι θα προσφέρει σε μια οικογένεια. Εμείς ζητούμε ασφαλιστική κάλυψη για να υπάρχουν σωστά εργασιακά δεδομένα»

Ο κύριος Χρίστου είπε ότι από το 2000 μέχρι το 2023 τέσσερις αστυνομικοί και έξι πυροσβέστες έπεσαν στο καθήκον και ότι όλοι έλαβαν μεταθανάτιες προαγωγές επ΄ανθραγαθία και στηρίχθηκαν οικονομικά οι οικογένειες τους.

«Πρέπει να είναι κάτι θεσμοθετημένο.»

Ο Πρόεδρος του Αστυνομικού Σώματος ΚΑΣ-ΑΣΔΥΚ επανέλαβε τα προβλήματα υποστελέχωσης σε Αστυνομία και Πυροσβεστική και τόνισε ότι στην περίπτωση θανάτου του Αστυφύλακα Πέτρου Ελευθερίου, μετέβη μόνος του στη σκηνή του επεισοδίου καθώς στον Αστυνομικό Σταθμό Ορόκλινης βρίσκονταν σε υπηρεσία μόνο τρία άτομα, συμπεριλαμβανομένου του 50χρονου.

«Τα περίπολα πρέπει να είναι στελεχωμένα από δύο ή περισσότερα μέλη. Είναι απαράδεκτη αυτή η πρακτική να πηγαίνει ένα μέλος σε κάποιο επεισόδιο και πρέπει να δοθούν οδηγίες για να τερματιστεί αυτή η πρακτική. Στο σταθμό της Ορόκλινης υπήρχαν κρατούμενοι, πολίτες από τους οποίους λαμβάνονταν καταθέσεις και βγήκε και το περιστατικό»

Ο κύριος Χρίστου κατήγγειλε επίσης ότι η Αστυνομία δεν έχει καταρτίσει πρωτόκολλο διαχείρισης για επείγοντα περιστατικά στον αυτοκινητόδρομο.

«Τι εξοπλισμός υπάρχει, τι οδηγίες δίνονται και ποια εκπαίδευση γίνεται στο προσωπικό; Τα περισσότερα γίνονται εμπειρικά, στα περιπολικά υπάρχουν σε μερικά δύο-τρεις κώνοι, δεν υπάρχει εξοπλισμός για να κλείσεις λωρίδες.»