Ποιο μερίδιο ευθύνης έχει ο κάθε κρίκος της αλυσίδας για την υλοποίηση των ανακλήσεων και δη στις ανακλήσεις των αερόσακων Takata;

Το ερώτημα απαντά μιλώντας στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση ο Ανώτερος Λειτουργός Οδικών Μεταφορών Ευάγγελος Παντελή και ξεκαθαρίζει ότι είναι ευθύνη του κατασκευαστή να πει «μην οδηγείται», ευθύνη του ιδιοκτήτη του οχήματος να αποταθεί για ραντεβού ώστε να γίνουν οι διορθωτικές ενέργειες και ευθύνη του διανομέα του κατασκευαστή να αξιολογήσει το επείγον της κατάστασης και να ανταποκριθεί.

Αναφέρει επίσης ότι οι εταιρείες βρίσκονται στη διαδικασία να πραγματοποιήσουν ανακλήσεις και αναμένεται να αυξηθούν οι ρυθμοί τους περί τα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, όταν θα αρχίσουν να λαμβάνουν μεγαλύτερα αποθέματα ανταλλακτικών.

Σημείωσε ότι γίνεται συχνά επικαιροποίηση του καταλόγου των οχημάτων που φέρουν αερόσακους Takata και βρίσκονται αναρτημένα στη σελίδα του ΤΟΜ.

Έπειτα από τον πανικό που προκλήθηκε, το Υπουργείο Μεταφορών αρχίζει εκστρατείας ενημέρωσης για τις ανακλήσεις οχημάτων λόγω ελαττωματικών αερόσακων, με στόχο την προστασία των πολιτών και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, εστιάζοντας στην ανάκληση οχημάτων που φέρουν ελαττωματικούς αερόσακους. Η εκστρατεία θα διαρκέσει έξι εβδομάδες.

«Η ανάκληση είναι πράξη ευθύνης, είναι η δική μας ευθύνη», είναι το μότο της εκστρατείας ενημέρωσης που αρχίζει το Υπουργείο Μεταφορών για τις ανακλήσεις, όπως αναφέρει ο κ. Παντελή και επαναλαμβάνει τη σύσταση προς τους οδηγούς με οχήματα που φέρουν αερόσακους Takata να μην τα οδηγούν.

Ερωτηθείς ποια είναι η σύσταση για εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης προς τους επηρεαζόμενους οδηγούς εφόσον δεν υπάρχει ενδιαφέρον για δωρεάν μετακίνηση μέσω δημόσιων μεταφορών και αν θα γίνονται έλεγχοι στους δρόμους, σημειώνει ότι δεν πρόκειται για απαγόρευση, άρα υπάρχει πιθανότητα καταγγελίες.

«Γίνονται κάποιες σκέψεις για να δούμε τι άλλα μέτρα μπορούν να βοηθήσουν στο να επιταχυνθεί η διαδικασία αντικατάστασης των αερόσακων, στο πλαίσιο του εποπτικού ρόλου του Τμήματος, είμαστε σε επαφή με την αγορά και παρακολουθούμε τη διαδικασία υλοποίησης των ανακλήσεων.»

Σημείωσε ότι εταιρείες αιτήθηκαν διευκολύνσεις ώστε να πετύχουν καλύτερους ρυθμούς στη διαδικασία των ανακλήσεων, με το ΤΟΜ να προσπαθεί να παρέχει τις διευκολύνσεις.

Ερωτηθείς πότε θα ολοκληρωθούν οι ανακλήσεις, απαντά ότι η προσπάθεια είναι να γίνουν εντός της περιόδου που έχει τεθεί, δηλαδή της περιόδου των οκτώ μηνών. Σχετικά με τα οχήματα που έχουν ακινητοποιηθεί, το ΤΟΜ ήρθε σε επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες, με κάποιους να ενημερώνουν ότι τα οχήματα έχουν καταστραφεί, οι υπόλοιποι θα πρέπει να προχωρήσουν σε διορθωτικές ενέργειες για να μπορούν να τα χρησιμοποιούν.

Πηγή: alphanews.live