Ο Παναθηναϊκός AKTOR πήρε μία σπουδαία νίκη μέσα στο ΣΕΦ επί του Ολυμπιακού με 71-78 για την 4η αγωνιστική της Stoiximan GBL, επιβεβαιώνοντας ότι βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση αυτή την περίοδο.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
Το δίδυμο Μπράουν – Ναν καθόρισε τις εξελίξεις
Με τον Παπαπέτρου εκτός λόγω γαστρεντερίτιδας και τον Γκριγκόνις εκτός λίστας πρωταθλήματος, ο Εργκίν Αταμάν ξεκίνησε τον αγώνα με τρεις γκαρντ (Γκραντ, Μπράουν και Ναν). Έπαιξε από νωρίς το χαρτί των τριών δημιουργών, θέλοντας να ασκήσει πίεση την άμυνα του Ολυμπιακού. Αυτό έμελλε να δώσει από νωρίς ρυθμό στην επίθεση της ομάδας του.
Οι “πράσινοι” στηρίχθηκαν στον οίστρο των Κέντρικ Ναν (25 πόντοι) και Λορέντζο Μπράουν (20 πόντοι), οι οποίοι καθόρισαν τις εξελίξεις με τον τρόπο που επιτέθηκαν, τόσο σε κατάσταση Pick and Roll, όσο και παίρνοντας σουτ από στάση. Την αρχή την έκανε ο Μπράουν, βάζοντας σημαντικά σουτ στο ξεκίνημα.

*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με “x” τα άστοχα
Στην συνέχεια την σκυτάλη πήρε ο Ναν, ο οποίος έβαλε μεν προσωπικά καλάθια, ωστόσο εξίσου σημαντικό ήταν ότι έβαλε τα σουτ που πήρε από την περιφέρεια σε κατάσταση Catch and Shoot, όταν η άμυνα του Ολυμπιακού έκανε το λάθος να δώσει βοήθεια από το μαρκάρισμά του.

*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με “x” τα άστοχα
Οι δύο Αμερικανοί εναλλάσονταν σε ρόλους δημιουργού και εκτελεστή. Όποτε έκριναν οι ίδιοι έπαιρναν το σουτ, ενώ άλλες στιγμές έσπαγαν την μπάλα, κάτι που οδηγούσε σε ελεύθερο τρίποντο. Πώς όμως έγινε αυτό;
Ο διαφορετικός τρόπος που σημαδεύτηκε ο Φαλ και το -21 του Γάλλου
Ο Φαλ δεν είναι καλά. Η πολύμηνη απουσία του έχει αφήσει τα σημάδια της πάνω του. Είναι σκουριασμένος. Ο Παναθηναϊκός AKTOR το ήξερε αυτό και φρόντισε έτσι να πληγώσει τον Ολυμπιακό στα 18 λεπτά που βρέθηκε ο Γάλλος γίγαντας στο παρκέ. Η απόδειξη για αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ο Φαλ είχε -21 στο σύστημα +/-. Σύμφωνα με το Hudl Instat, αυτό είναι το χειρότερο νούμερο στην 4ετή παρουσία του Γάλλου στον Ολυμπιακό, σε βάθος 210 αγώνων που είναι διαθέσιμοι οι αριθμοί.
Το θέμα ωστόσο είναι και πώς σημάδεψε το “τριφύλλι” τον Φαλ. Σε πρώτη ματιά, οι “πράσινοι” φάνηκε απλώς να τον σημαδεύουν στο Pick and Roll. Έγινε και αυτό, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που βρήκαν τόσα ελεύθερα σουτ. Ο Εργκίν Αταμάν έβαλε περισσότερη κίνηση στο παιχνίδι, παίζοντας σε πρώτο χρόνο ένα handoff μακριά από τον Γάλλο, ώστε ο χειριστής της μπάλας να έχει πάρει βήματα και να βρίσκεται σε κίνηση. Κατόπιν ήταν που ερχόταν ένα σκριν από τον Λεσόρ, βάζοντας σε μειονεκτική θέση τον Φαλ. Αυτό υποχρέωνε την άμυνα του Ολυμπιακού να προσαρμοστεί, να δώσει βοήθειες, να κάνει περιστροφές. Και αυτό οδήγησε σε ελεύθερα σουτ. Ιδού ένα παράδειγμα:
Ο Γκραντ δίνει την μπάλα στον Ναν χέρι με χέρι (handoff), με τον Λεσόρ να είναι έτοιμος να δώσει σκριν και τον Φαλ να μένει πιο πίσω.

Ο Ναν παίρνει το σκριν, με τον Λεσόρ να παίζει Flat (μένει πίσω) και τον Φουρνιέ (που μαρκάρει τον Μπράουν) να είναι έτοιμος να δώσει βοήθεια

Ο Ναν πάει προς τα μέσα και με τρεις παίκτες να τον κλείνουν βλέπει ότι ο Μπράουν πάει στην γωνία και του πασάρει την μπάλα.

Ο Μπράουν ευστοχεί σε τρίποντο.

Υπάρχουν πολλές φάσεις που έχουν εκτυλιχθεί με παρόμοιο τρόπο για τον Παναθηναϊκό AKTOR, που σημάδεψε τον Φαλ με διαφορετικούς τρόπους και όχι μόνο στο ένας με έναν. Έτσι έβγαλε πολλά σουτ. Σύμφωνα με το Hudl Instat, οι “πράσινοι” πήραν συνολικά 28 πόντους σε σουτ που πήραν σε κατάσταση Catch and Shoot, σε ένα απίθανο νούμερο.