Ο Χάμιλτον και η Mercedes είχαν τον πρώτο λόγο σε όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του GP Τουρκίας, 16ου φετινού αγώνα της Formula 1, που διεξήχθησαν σε βρεγμένη άσφαλτο που σταδιακά στέγνωνε όλο και περισσότερο, και πάντα με τα σλικς ελαστικά για στεγνό.

Μετά την πρώτη προσπάθεια των πρωτοπόρων στο Q3, όπου ταχύτερος ήταν ο Μπότας, με διαφορά 22 χιλιοστών από τον Χάμιλτον, ο Άγγλος επέλεξε να κάνει δύο γρήγορους γύρους στη δεύτερή του προσπάθεια για να διασφαλίσει ότι θα έχει τη μιικρότερη δυνατή απώλεια θέσεων στην εκκίνηση μετά την ποινή του.

Ο άρτιος πρώτος του γύρος, στο 1:22.868, πέραν του ότι σημείωσε νέο ρεκόρ της πίστας της Κωνσταντινούπολης, τοποθέτησε τον Άγγλο στην κορυφή – και οι Μπότας και Φερστάπεν δεν είχαν απάντηση στον δικό τους τελευταίο γύρο, με αποτέλεσμα να μείνουν 1 και 3 δέκατα πίσω από τον πρωταθλητή αντίστοιχα.

“Η πίστα είναι εντελώς διαφορετική, είναι εκπληκτική με την πρόσφυση που μας δίνει. Έκανε Σπουδαία δουλειά η ομάδα, είμαι εντυπωσιασμένος με την απόδοση”, τόνισε ο Χάμιλτον. “Αύριο θα είναι δύσκολος ο αγώνας, αλλά θα τα δώσω όλα. Δεν θα είναι εύκολες οι προσπεράσεις, και θα έχουμε επίσης όλοι τα ίδια ελαστικά”, κατέληξε.

Σχετικά με τα ελαστικά, όλοι της πρώτης δεκάδας -πλην του δέκατου Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri- θα εκκινήσουν με τη μέση γόμα, καθώς όλοι σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2 με αυτήν. Έτσι, ο Χάμιλτον δεν αναμένεται να έχει κάποιο στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των μπροστινών του, στην προσπάθειά του να τους περάσει και να ανελιχθεί στην κατάταξη.

Ο Φερστάπεν είπε, από την πλευρά του, πως η RBR έλυσε τα μεγάλα χθεσινά του προβλήματα υποστροφής της RB16B-Honda, παρότι έμεινε 3 δέκατα πίσω από τον Χάμιλτον: “Στην αρχή υπήρχαν ορισμένες παγίδες λόγω του καιρού, αλλά ως ομάδα πιστεύω ότι γυρίσαμε τη χθεσινή κατάσταση αρκετά καλά. Σε γενικές γραμμές, ανακάμψαμε καλά από χθες”.

Ο Σαρλ Λεκλέρ, παρότι έκανε ένα τετ-α-κε προς το τέλος, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα και να κάνει έναν τελευταίο γρήγορο γύρο, που ήταν άκρως εντυπωσιακός: όχι μόνο έφερε τη Ferrari (με τη νέα της μονάδα ισχύος) στην 4η θέση -3η στην εκκίνηση-, αλλά και πλησίασε την RBR του Φερστάπεν στα 0,070 δευτ.!

Είσου εντυπωσιακοί ήταν και οι Πιέρ Γκασλί και Φερνάντο Αλόνσο με τις Alpha Tauri και Alpine αντίστοιχα, που κέρδισαν την Red Bull του Σέρχιο Πέρεθ για να παραταχθούν στην 4η και 5η θέση της εκκίνησης αντίστοιχα. Αντίθετα, ο Εστεμπάν Οκόν με την έτερη Alpine έμεινε εκτός δεκάδας, όπως και ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Aston Martin. Ίσως σε αυτή, μάλιστα, να περνούσε και ο Τζορτζ Ράσελ με τη Williams, αν δεν έχανε πολύ χρόνο στην τελευταία στροφή.

Τέλος, ο Μικ Σουμάχερ πανηγύρισε το πρώτο του πέρασμα στο Q2 με το αργότερο μονοθέσιο της χρονιάς, τη Haas-Ferrari, και η 14η θέση είναι η καλύτερη της καριέρας του. Ο Κάρλος Σάινθ πέρασε από το Q1 και βγήκε στην πίστα στο Q2 μόνο για να φτιάξει ένα αεροδυναμικό κενό για τον Λεκλέρ – μιας και ο Ισπανός λόγω αλλαγής όλου του υβριδικού συστήματος χθες, θα εκκινήσει τελευταίος το αυριανό GP (Κυριακή 10/10, 15:00).

Εικόνα