Ο Σαρλ Λεκλέρ με την αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 έριξε κατά περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο τον πρωινό του χρόνο, κατά τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP της Εμίλια Ρομάνια, 7ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1.

Στις δοκιμές αυτές οι οδηγοί αφοσιώθηκαν περισσότερο στις συστοιχίες γύρων -και έτσι στην προσομοίωση αγώνα- με τους τρεις τύπους γόμας και με βαρύτερα φορτία καυσίμων, και κυνήγησαν τον απόλυτο χρόνο για τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης μόνο στο μέσον, περίπου, της ωριαίας διαδικασίας.

Τότε ο Λεκλέρ κατέβασε τον ταχύτερο γύρο κάτω από το 1:16 και ο Όσκαρ Πιάστρι τον πλησίασε στα 192 χιλιοστά του δευτερολέπτου – έχοντας πλέον, ο Αυστραλός, το πλήρες πακέτο αναβάθμισης της McLaren MCL38 που είχε στη διάθεσή του ο Λάντο Νόρις στο Μαϊάμι.

Ο Νόρις έκανε μόνο έναν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα, ήταν ταχύτερος όλων στα δύο πρώτα τμήματα της πίστας, αλλά ανοίχτηκε στη γραμμή του στην έξοδο των δύο κατηφορικών στροφών Rivazza, έχασε χρόνο και ματαίωσε το γύρο του. Διαφορετικά, ενδέχεται να ήταν και επικεφαλής της αποψινής κατάταξης, καθώς αργότερα αφοσιώθηκε στη συλλογή δεδομένων με τη μέση γόμα.

Και περνάμε στον Φερστάπεν. Μετά τις δύο εξόδους που είχε στην πρώτη περίοδο των δοκιμών, η Red Bull RB20 του Ολλανδού δεν έδειχνε περισσότερο σταθερή ή καλορυθμισμένη ούτε σε αυτήν την περίοδο. Και πάλι πάσχιζε στο μεσαίο από τα τρία τμήματα της πίστας, και η πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργή από τον χρόνο του Λεκλέρ.

Στη δεύτερή του προσπάθεια, ο Ολλανδός αναγκάστηκε να ματαιώσει τον γρήγορο γύρο του όταν ο Λιούις Χάμιλτον άθελά του βρέθηκε πάνω στην αγωνιστική γραμμή του πρωταθλητή στο σικέιν Βιλνέβ. Ο Φερστάπεν έκανε αισθητό τον εκευρισμό του στον Βρετανό, καθώς ο Λιούις εξέτεινε μια απολογιτική χειρονομία.

Το συμβάν χάλασε τον γρήγορο γύρο και του Σέρτζιο Πέρεζ που τον ακολουθούσε, οπότε δεν έχουμε σαφή εικόνα για την ταχύτητα της Red Bull. To μόνο σαφές είναι ότι ο Φερστάπεν δεν είναι ικανοποιημένος από το στήσιμο της RB20, καθώς λίγα λεπτά αργότερα βγήκε ξανά στην αμμοπαγίδα ανάμεσα στις δύο στροφές Rivazza κατά τη διάρκεια προσομοίωσης αγώνα με βαρύ φορτίο καυσίμου.

Έτσι, ο χώρος στην κορυφή άνοιξε διάπλατα για τον ανταγωνισμό, αλλά ήταν ο εντυπωσιακός Γιούκι Τσουνόντα με τη VCARB 01 που έφερε την έκπληξη της τρίτης θέσης στους χρόνους – πιθανώς και με λίγο χαμηλότερο φορτίου καυσίμου στο γρήγορό του γύρο με τη μαλακή γόμα.

Ο Ιάπωνας ήταν άλλα δύο δέκατα μακριά από τη McLaren και τον Πιάστρι, αλλά μόλις 11 και 14 χιλιοστά από τις δύο Mercedes πίσω του, καθώς ο Χάμιλτον κινήθηκε οριακά ταχύτερα από τον Τζορτζ Ράσελ.

Ο Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari βρέθηκε στο τέλος της πρώτης εξάδας, καθώς στο δεύτερό του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα βγήκε στην αμμοπαγίδα της Variante Alta, και φυσικά τον ματαίωσε. Όσο για τον Νόρις, μετά τη ματαίωση του δικού του γύρου δεν επανέλαβε το εγχείρημα, κι έτσι έμεινε στην 12η θέση.