Στον αγώνα της Τζέντα την περασμένη Κυριακή ο Φερστάπεν είχε την εντολή να αφήσει τον Χάμιλτον να τον περάσει, διότι νωρίτερα είχε κερδίσει τη θέση, πρώτη του αγώνα, κόβοντας την πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός επέλεξε να το κάνει στην ευθεία, φρενάροντας απότομα μπροστά από τον Βρετανό – ο οποίος αμέσως διεμύνησε στην ομάδα του ότι ο Φερστάπεν του έκανε τη «δοκιμασία του φρεναρίσματος».
Το περίφημο «brake test» είναι μια ύπουλη δοκιμασία που συνηθιζόταν στο παρελθόν από τους πιο έμπειρους οδηγός προς τους νεότερους: όταν ένας νέος τους ακολουθούσε, φρέναραν αδικαιολόγητα και δυνατά σε ένα εντελώς απρόσμενο σημείο, για να υποτάξουν τον εγωισμό των διωκτών τους.
Ο Φερστάπεν βέβαια δεν το έκανε για αυτό το λόγο, αλλά για να καρπωθεί το DRS στην ευθεία που ακολουθούσε, και να ξαναπεράσει. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο Λιούις δίστασε να περάσει αρχικά, όταν ο Μαξ έκοψε ταχύτητα. Η αμέσως επόμενη κίνηση του Ολλανδού ήταν να φρενάρει – κάτι που ο Βρετανός δεν θα μπορούσε να περιμένει, στο ξεκίνημα μιας ευθείας. Το αποτέλεσμα ήταν η Mercedes να προσκρούσει στο πίσω μέρος της RB-Honda.
Could Lap 37 in Jeddah be one of the defining moments of the season? 🤯#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/vfrLzUVJW9
— Formula 1 (@F1) December 5, 2021
Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν δέχθηκε ποινή 10” για αυτό το συμβάν, και ο Χέλμουτ Μάρκο είχε πει, τότε: «Αισθανόμαστε ότι μας αντιετώπισαν άδικα. Θα αποδείξουμε ότι η πίεση του Μαξ στο φρένο δεν αυξήθηκε όταν έγινε η σύγκρουση με τον Χάμιλτον. Αρνούμαι ότι έγινε αυτή η μανούβρα για την οποία ο Χάμιλτον παραπονιέται. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας η πίεση στο φρένο [του Φερστάπεν] έμεινε η ίδια. Ο Χάμιλτον απλώς έκανε λάθος και χτύπησε το αυτοκίνητο του Μαξ. Δυστυχώς, αυτό έκοψε σε δύο σημεία το πίσω λάστιχο του Μαξ, και για αυτό δεν μπορούσαμε να επιτεθούμε πλέον».
Η τηλεμετρία που είχαν στα χέρια τους οι αγωνοδίκες, όμως, έδειχνε άλλα: ότι ο Φερστάπεν φρέναρε απότομα και σημαντικά, ασκώντας πίεση 69 bar στα φρένα. Αυτό σημαίνει ότι η επιβράδυνσή του ήταν 2,4g.
Σε συνέχεια αυτών, ο Μάρκο απολογήθηκε δημοσίως για το αρχικό του σχόλιο: «Την ώρα εκείνη, απλά μετέδωσα τις πληροφορίες που είχα προηγουμένως από τους μηχανικούς. Προφανώς δεν ήταν σωστές, οπότε ζητώ συγγνώμη».
Ο Αυστριακός κατέληξε λέγοντας ότι η RBR και ο Φερστάπεν θα κάνουν τα πάντα για να κερδίσουν τον τίτλο την προσεχή Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι, «αλλά δεν θα προχωρήσουμε σε καμία άδικη πράξη».