WRC: Θρίαμβος τίτλου του Κάλε Ροβάνπερα στο Ράλι Σαφάρι
AutoMoto

WRC: Θρίαμβος τίτλου του Κάλε Ροβάνπερα στο Ράλι Σαφάρι

Στα 21 του χρόνια ο Κάλε Ροβάνπερα οδεύει ολοταχώς προς τη στέψη του τίτλου του παγκόσμιου πρωταθλητή Ράλι, καθώς κυριάρχησε και στην Κένυα και πρόσθεσε τη νίκη στο Ράλι Σαφάρι, στους σκληρούς δρόμους του απείληκτου 6ου γύρου του φετινού WRC, δίπλα σε εκείνες της Σουηδίας, της Κροατίας και της Πορτογαλίας.
Ο νεαρός Φινλανδός ηγήθηκε του θριάμβου της Toyota, η οποία κατέκτησε την πρώτη τετράδα του αγώνα με τα τρία υπόλοιπα Yaris Rally1 των Έλφυν Έβανς, Τακαμότο Κατσούτα και Σεμπαστιάν Οζιέ. Σημαδιακά, αυτό ήταν το πρώτο 1-2-3-4 της Toyota μετά το 1993, στον ίδιο αγώνα, με νικητή τότε έναν άλλο Φινλανδό θρύλο – τον Γιούχα Κάνκουνεν.
Η νίκη του Ροβάνπερα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή αν αναλογιστεί κανείς το μειονέκτημά του να εκκινεί πρώτος τις Ειδικές της Παρασκευής, από τις 19 συνολικά του αγώνα. Όμως, ο Κάλε δεν τοποθέτησε ούτε έναν τροχό σε λάθος σημείο, με μοναδική εξαίρεση ένα συμβάν στην εναρκτήρια Υπερειδική του Ναϊρόμπι την Πέμπτη – που τον άφησε με κλατάρισμα, και λίγο έλειψε να τουμπάρει το Yaris Rally1.
Την επόμενη μέρα όμως ήταν αλάνθαστος, παρότι άνοιγε το δρόμο και αντιμετώπιζε πρώτος τις προκλήσεις του φες-φες, της βαθιάς και σαθρής άμμου της ερήμου. Στη διανυκτέρευση του πρώτου σκέλους είχε προβάδισμα 14,6 δευτερολέπτων από τον Έβανς, που μάλλον έπαιζε το «τελευταίο του χαρτί» για τον φετινό τίτλο.
Ο Ουαλός έμενε και στο Σάββατο πολύ κοντά στον Ροβάνπερα, ώσπου η εναλλαγή των καιρικών συνθηκών άλλαξαν εντελώς τα πράγματα: οι ουρανοί άνοιξαν πάνω από τις απέραντες αφρικανικές πεδιάδες, το χώμα και η λάσπη μεταμορφώθηκαν σε λασπόλουτρο – και στις συνθήκες αυτές ο Κάλε ήταν σε άλλον πλανήτη.
Με ένα οδηγικό ρεσιτάλ ο Φινλανδός τελείωσε τη μέρα με προβάδισμα 40 δευτερολέπτων από τον Έβανς, ο οποίος στην πορεία έχασε και χρόνο εξαιτίας προβλήματος που παρουσίασαν οι υαλοκαθαριστήρες του Yaris R1. Πλέον, δεν έμενε τίποτα άλλο για τον Ροβάνπερα παρά να κατεβάσει το ρυθμό του και απλά να τερματίσει την Κυριακή, για να πάρει άλλη μία νίκη.
Και ο Έβανς, όμως, δεν είχε λόγους να πιέσει και να ρισκάρει ένα κλατάρισμα, μια σπασμένη ανάρτηση και το δεύτερο φετινό του βάθρο. Ενδεικτικό είναι ότι κανείς εκ των δύο δεν βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα της τελευταίας, βαθμολογούμενης Power Stage. Εκεί τους 5-4-3-2-1 βαθμούς πήραν αντίστοιχα οι Νεβίλ, Λεμπ, Οζιέ, Γκρίνσμιθ και Φουρμό.
Το πρώτο βάθρο του Τακαμότο Κατσούτα μετά από τον ίδιο αγώνα πέρσι ήρθε με μια εξαιρετική απόδοση του Ιάπωνα, παρότι έχασε αρκετά χρόνο με διάφορα προβλήματα στη βροχή του Σαββάτου.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ θα ήταν στη μάχη της νίκης, καθώς ήταν επικεφαλής της γενικής μετά την 3η ΕΔ, αν δεν έχανε υπερβολικό χρόνο την Παρασκευή με πρόβλημα έλλειψης ισχύος -όταν η σκόνη μπλόκαρε τον αεραγωγό του κινητήρα του Yaris R1- και έπειτα από ένα κλατάρισμα.
Για τη Hyundai ο αγώνας της Κένυας ήταν εφιαλτικός, με μόνη παρηγοριά τη νίκη του Τιερί Νεβίλ στην Powerstage. Ο Βέλγος προσέκρουσε σε δέντρο και εγκατέλειψε το Σάββατο, πριν αντιμετωπίσει μια σειρά από μηχανικούς μπελάδες. Όσο για τον Οττ Τάνακ, ο πρωταθλητής του 2019 βρισκόταν στην 4η θέση όταν τον σταμάτησε πρώτα ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης κι έπειτα ένα ξεχωριστό στο σύστημα διεύθυνσης.
Μόλις 6 από τα 12 εργοστασιακά αυτοκίνητα κατάφεραν να δουν τον τερματισμό, και ο Ιορδάνης Σερδερίδης, Έλληνας που κατοικεί στο Βέλγιο και αγωνίστηκε στην Κένυα με ένα Ford Puma Rally1 της M-Sport, το αξιοποίησε για να κατακτήσει μια αναμφίβολα τιμητική 7η θέση στον σκληρότερο φετινό αγώνα του WRC.
Ο Σερδερίδης τερμάτισε πίσω από τον Κρεγκ Μπριν σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε άσχημα και για την M-Sport. Και τα τέσσερα Puma Rally1 της ομάδας της Κούμπρια σε κάποιο σημείο του αγώνα εγκατέλειψαν, είτε από ατυχήματα είτε από μηχανικά προβλήματα των Μπριν, Σεμπάστιαν Λεμπ, Αντριέν Φουρμό και Γκας Γκρίνσμιθ, πριν επιστρέψουν την επόμενη μέρα στον αγώνα.
Ο Μπριν, συγκεκριμένα, εγκατέλειψε με πρόβλημα στην κολόνα του τιμονιού την Παρασκευή, ενώ ο Λεμπ είδε τον κινητήρα του Puma R1 να τυλίγεται στις φλόγες την ίδια μέρα, μαζί με τις ελπίδες του για νίκη στο πρώτο του Σαφάρι μετά από 20 χρόνια.
Ο επόμενος, 7ος φετινός γύρος του WRC θα διεξαχθεί στην πατρίδα του Τάνακ, Εσθονία, στις 14-17 Ιουλίου 2022.

Related posts