Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookie μας.

Ν. ΛΕΥΚΑΡΙΤΗΣ: «Τρομερές προοπτικές και διεκδίκηση»
Α' Κατηγορία

Ν. ΛΕΥΚΑΡΙΤΗΣ: «Τρομερές προοπτικές και διεκδίκηση»

Ο Ντίνος Λευκαρίτης δεν τρέφει μεγάλη αγάπη μονάχα για την ΑΕΚ. Τεράστια είναι εξίσου η αγάπη του για την πόλη του, τη Λάρνακα. Το μέλλον της οποίας, όπως ο ίδιος δηλώνει από τη θέση του ως πρόεδρος της ΕΤΑΠ, είναι ιδιαίτερα ευοίωνο. Ιδού το… γιατί.

– Είστε Πρόεδρος της ΕΤΑΠ (Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής της Λάρνακας). Ποιες είναι οι αρμοδιότητές σας, οι ευθύνες σας;

«Στην ΕΤΑΠ προεδρεύω διότι ήρθα από το Επιμελητήριο. Όταν προέδρευα του Επιμελητηρίου της Λάρνακας, δημιουργηθήκαν τότε οι ΕΤΑΠ. Με πρωτοβουλία του Φώτη Φωτίου, που ήταν στον ΚΟΤ. Πάρθηκε μια απόφαση, ότι ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ή ο εκπρόσωπός του, θα είναι και ο πρόεδρος των εκάστοτε ΕΤΑΠ κι αυτό έγινε και στη Λάρνακα.        Τώρα, τι κάνει η ΕΤΑΠ: Είναι μια οργάνωση που συμμετέχουν όλες οι οργανώσεις ή οτιδήποτε έχει να κάνει με τον τουρισμό, όπως οι ΠΑΣΥΞΕ, ΑΚΤΑ, Κοινοτάρχες όπως για παράδειγμα της Πύλας και της Ορόκλινης, ο δήμαρχος Λάρνακας είναι αντιπρόεδρος της ΕΤΑΠ. Όλοι μαζί, συγκροτούμε το διοικητικό συμβούλιο. Εκπροσωπείται ο ΚΟΤ και το Υφυπουργείο Τουρισμού από δύο εκπροσώπους. Παρουσιάζουμε το μπάτζετ μας, το εγκρίνουν και πάει στο Υφυπουργείο για τελική έγκριση. Όλες οι ενέργειες που κάνουμε, αφορούν διάφορα πρότζεκτ για τον τουρισμό. Είτε ευρωπαϊκά, είτε γιατί θέλουμε να διορθώσουμε κάτι όπως κάναμε για την πλατεία του Αγίου Λαζάρου. Επεκτείναμε όμως αυτές τις ενέργειες και στα της πόλης, όπως για παράδειγμα τον καλλωπισμό, για να είναι πιο ελκυστική για τους τουρίστες. Κάνουμε διάφορα, όπως βάλαμε παγκάκια στην πόλη, προχωρήσαμε καθαρισμό κάποιων περιοχών, παίρνουμε τουρίστες σε διάφορες επαρχίες για να δουν την πολιτιστική μας κληρονομιά, δωρεάν. Συνεργαζόμαστε με ξενοδοχεία για τους λεγόμενους τουριστικούς περιπάτους. Το μεγάλο πρότζεκτ με το ύφαλο, αγοράσαμε το σκάφος με πρωτοβουλία δική μας με συνεισφορά διαφόρων επιχειρηματιών της πόλης για να εμπλουτίσουμε τον καταδυτικό τουρισμό που είχαμε με το Ζηνοβία, το οποίο είναι απ’ τα πιο σημαντικά ναυάγια στον κόσμο. Είναι από τα πρώτα πέντε ναυάγια παγκοσμίως. Υπάρχει πολύς καταδυτικός τουρισμός. Υπολογίζουμε ότι 50-60 χιλιάδες έρχεται στην Κύπρο για το Ζηνοβία και τώρα και για το Ελπίδα. Κάνουμε μέχρι και μαγειρικές για να πλασάρουμε στον τουρισμό την κυπριακή κουζίνα. Συμμετέχουμε σε εκθέσεις στο εξωτερικό για να φέρουμε τουρισμό στην Κύπρο. Κάνουμε πάρα πολλά πράγματα. Ευτυχώς που έχουμε τη λειτουργό μας, Νανά Ασμένη Παύλου, είναι μια εξαιρετική κοπέλα που προωθεί πολλές ιδέες, αλλά και το συμβούλιο που έχει πολλά άτομα που βοηθούν, όπως ο Βίκτωρ Μαντοβάνης, οι Κοινοτάρχες Λειβαδιών, Ορόκλινης, Λευκάρων και αρκετοί άλλοι».

– Η Λάρνακα, ενώ έχει όντως τρομερές προοπτικές, είναι η λιγότερο ανεπτυγμένη πόλη της Κύπρου. Για ποιο λόγο;

«Θεωρώ ότι η Λάρνακα δεν είχε την ανάλογη ανάπτυξη που είχαν άλλες πόλεις. Νομίζω ότι αυτό που λεγόταν ότι δεν διεκδικούμε, έχει πεθάνει. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει τρομερή διεκδίκηση από τη Λάρνακα. Υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία μεταξύ Δήμου, Εμπορικού Επιμελητηρίου και της ΕΤΑΠ, αλλά και ατόμων επιχειρηματιών της πόλης. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να πετύχουμε κάποια πράγματα. Ενωθήκαν όλα αυτά τα τμήματα και διεκδικούμε όλοι μαζί τα ίδια πράγματα. Ένα λάθος που γινόταν στο παρελθόν, ήταν ότι αντί να διεκδικήσουμε δύο πράγματα, διεκδικούσαμε δέκα. Ερχόταν ένας υπουργός στη Λάρνακα, αντί να του πούμε ότι θέλουμε το τάδε, του δίναμε μια λίστα με δεκαπέντε πράγματα. Έτσι, θα σου πει θα τα δω και θα απαντήσω. Τα δίνει σε έναν λειτουργό να τα χειριστεί. Αυτό ήταν λάθος. Τον τελευταίο καιρό βάλαμε προτεραιότητες. Είδαμε ότι αρκετά θέματα έχουν λυθεί. Παραμένουν κάποια τα οποία χρονολογούνται, όπως π.χ ο δρόμος Λάρνακα-Δεκέλεια, όμως θεωρώ θα έρθει η ώρα του γιατί συμφωνούμε όλοι για την οδό που θα ακολουθήσουμε».

– Τι επιπλέον χρειάζεται η Λάρνακα;

«Νομίζω ότι μπήκαμε σε ένα σωστό δρόμο. Τα τελευταία χρόνια γίνονται αρκετά πράγματα στη Λάρνακα. Υπάρχουν ακόμη αρκετές προοπτικές».

– Ποιο το όραμά σας για τη Λάρνακα; Τι θα θέλατε να δείτε να υλοποιείται στην πόλη;

«Ένα πολύ σημαντικό πρότζεκτ είναι το έργο λιμανού-μαρίνας. Σε συνδυασμό με την έξοδο των πετρελαιοειδών από το δρόμο Λάρνακας-Δεκέλειας, που είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Τα πετρελαιοειδή έχουν ήδη φύγει, έμειναν οι κατεδαφίσεις που πολύ σύντομα θα αρχίσει. Απομένει το γκάζι, για το οποίο έχουμε προβλήματα με κάποια τμήματα που μας καθυστερούν αδικαιολόγητα. Αντί να τρέχουν τα τμήματα εμάς, τα τρέχουμε εμείς».

– Ποια τμήματα εννοείτε;

«Δυστυχώς, ένα τμήμα το οποίο είναι αρνητικό σε ότι ζητήσουμε, είναι το Τμήμα Περιβάλλοντος του Τμήματος Γραφείου Εργασίας. Αν τους πεις είναι μέρα, θα σου πουν είναι νύχτα. Θεωρούν ότι το γκάζι είναι επικίνδυνο. Ναι, είναι επικίνδυνο, αλλά με τις ασφαλιστικές δικλείδες που μπαίνουν στις εγκαταστάσεις και στον τρόπο που λειτουργεί, είναι ασφαλές. Δεν είναι μόνο να λες δεν δίνω άδεια για το τάδε πράγμα γιατί είναι επικίνδυνο. Καλά, είδες τις παραδοχές που υπάρχουν, τα μέτρα που λαμβάνονται; Χτύπα ξύλο, εμείς δουλεύουμε το γκάζι εδώ και 60 χρόνια, ποτέ δεν είχαμε δυστύχημα. Πριν πολλά χρόνια, όταν ήταν η Shell στην Κύπρο, είχαμε κακόβουλη φωτιά. Ε, δεν… κρέπαρε η Λάρνακα! Διότι υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες. Γίνονται καινούριες εγκαταστάσεις στο Βασιλικό, πρέπει να μετακομίσουμε εκεί. Το Τμήμα Περιβάλλοντος λέει ότι δεν μπορούμε να μπαίνουμε στο λιμάνι του Βασιλικού, γιατί είναι επικίνδυνο. Κάνουμε μελέτη, λέει ο άνθρωπος ότι δεν υπάρχει πρόβλημα κι ότι σε όλο τον κόσμο γίνεται η εκφόρτωση τέτοιων πλοίων. Στο Άμστερνταμ, υπάρχουν σπίτια δίπλα και δεν υπάρχει πρόβλημα. Παρότι το Τμήμα έγραψε ότι δεν έχει την τεχνογνωσία να μελετήσει ένα τέτοιο θέμα, έρχεται και λέει ότι δεν γίνεται».

– Οι κατεδαφίσεις όμως γιατί καθυστερούν;

Οι κατεδαφίσεις ήταν θέμα αδειών, που πάλι το Τμήμα Περιβάλλοντος καθυστέρησε να δώσει τις απόψεις του. Απ’ ότι μαθαίνω πήραμε την μια άδεια, την άλλη την ξέχασαν αλλά φαίνεται ότι τελειώνει και θα σταλεί στο Δήμο».

– Αφότου με το καλό να γίνουν οι κατεδαφίσεις, στο χώρο εκεί στο δρόμο Δεκέλειας, θα υπάρξει κάτι τρομερά ελκυστικό για επενδύσεις.

«Αυτό θα έλεγα. Η Λάρνακα την επόμενη δεκαετία θα έχει πάρα πολύ καλές προοπτικές για να γίνουν πολλά έργα. Μιλάμε για μία έκταση δυόμιση χιλιομέτρων πάνω στην παραλία. Έχει γίνει ήδη ένα σχέδιο που δίνει προοπτικές για να γίνουν πολλά πράγματα. Δεν επικεντρώνεται απλά σε ξενοδοχεία ή σε έναν κλάδο. Μπορεί να γίνουν σχολεία, νοσοκομείο, ξενοδοχεία, σπίτια, παιδότοποι, πάρκα. Αλλάζουν οι ζώνες κι από την άλλη πλευρά του δρόμου».

– Πόσο θα βοηθήσει το ενιαίο έργο λιμανιού – μαρίνας Λάρνακας; Τι θα αλλάξει στην πόλη;

«Σίγουρα θα προσελκύσει πολλή δουλειά. Για τους επιχειρηματίες της πόλης, τους εμπόρους, θα έχει περισσότερη κινητικότητα η πόλη. Η μαρίνα μας είναι η πιο ελκυστική για τους ξένους που έρχονται με σκάφη. Το ακούμε από παντού. Τα… νερά μας εδώ είναι πιο ήσυχα από άλλες πόλεις. Αφότου ξεκινήσουν τα έργα, θεωρώ ότι σε μια πενταετία θα αρχίσουν να φαίνονται κάποια πρότζεκτ».

ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ