Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookie μας.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Όταν μιλούν οι ειδικοί, ακούμε μόνο τους ειδικούς (3)
Futsal

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Όταν μιλούν οι ειδικοί, ακούμε μόνο τους ειδικούς (3)

Πρωτόγνωρες και πρωτοφανείς συνθήκες βιώνει η Κύπρος.

Διαβάστε επίσης: ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Όταν μιλούν οι ειδικοί, ακούμε μόνο τους ειδικούς (1)

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Όταν μιλούν οι ειδικοί, ακούμε μόνο τους ειδικούς (2)

Το κράτος κλήθηκε από την αρχή να διαχειριστεί μια κατάσταση που δεν βίωσε ποτέ ξανά. Ούτε το 1960 όταν έπρεπε να συσταθεί από την αρχή και έπρεπε να αποβάλει τους όποιους εθνικούς πόθους είχαν οι δύο κοινότητες, ούτε το 1974 όταν βρέθηκε σε συνθήκες πολέμου, πολιτικού παιχνιδιού και τραγωδίας, ούτε τη δεκαετία του 1990 όταν ξέσπασε το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου, ούτε όταν δεν ήρθαν οι S-300, ούτε το 2004 όταν ο κόσμος έπρεπε να αποφασίσει πως πορεύεται με το κυπριακό πρόβλημα, ούτε το 2011 με την τραγωδία του Μαρί, ούτε το 2013 όταν υπό συνθήκες χρεοκοπίας οδηγηθήκαμε στο κούρεμα καταθέσεων που άνοιξε τους «ασκούς του αιόλου» για την εξυγίανση του δημόσιου βίου, των σκανδάλων, των κλοπών και των ατασθαλιών.

Σήμερα, ο εχθρός και τα όπλα του είναι αόρατα και μόνο με συνολική συνεργασία πολιτικής ηγεσίας και αρμόδιων υπηρεσιών με τους πολίτες μπορεί να νικηθεί. Η έλευση του κορωοϊού δεν απετράπηκε ούτε από το κλείσιμο μερικών οδοφραγμάτων, ούτε από τις παροτρύνσεις των ιατρών για όσους έρχονταν στην Κύπρο από το εξωτερικό. Ο ιός ήρθε και εξαπλώθηκε από το εξωτερικό και αναστάτωσε όλο το σύστημα υγείας και τα νοσοκομεία.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ένα 24ωρο μετά την επίσημη αντίδραση της κυβέρνησης κήρυξε πανδημία και η Κύπρος δίνει από την περασμένη Παρασκευή (13/03) το δικό της μεγάλο αγώνα. Σε αυτόν είναι φυσιλογικό να γίνονται λάθη και να υπάρχουν προβλήματα στη διαχείριση, όπως άλλωστε γίνονται σε κάθε μεγάλη κρίση και πόλεμο. Καλό όμως είναι προς αποφυγή τους ή αποφυγή της επανάληψής τους να ακούμε τους ειδικούς και ΜΟΝΟ.

Ποιοι είναι αυτοί; Πρώτα από όλα είναι οι ιατροί και οι ειδικοί φυσικής κατάστασης. Οι επιστήμονες που με τις γνώσεις και τις δικές τους φυσικές δυνάμεις μας εξηγούν απλά και πρακτικά, τρόπους και λόγους καταπολέμησης και προστασίας. Έπειτα είναι όλοι οι υπόλοιποι που επίσης χρειάζεται να ακούμε. Όπως οι άνθρωποι στα ΜΜΕ και αυτοί που διαμορφώνουν συνειδήσεις και διαχειρίζονται την πραγματικότητα, οι άνθρωποι της ψυχολογίας, οι άνθρωποι της οικονομίας, οι άνθρωποι των νόμων, οι άνθρωποι των στατιστικών, οι άνθρωποι της πολιτικής και κοινωνικής διαχείρισης.

ΜΟΝΟ αυτούς πρέπει να ακούμε. Σαφώς και δεν συμφωνούν όλοι μεταξύ τους, ούτε έχουν όλοι τις ίδιες απόψεις, αλλά αν είχαν τις ίδες απόψεις τότε πώς θα λέγονταν επιστήμονες και ειδικοί; Αφού η ίδια η επιστήμη εδράζεται στην αρχή της αναθεώρησης και της διεύρυνσης της γνώσης.

Στην Κύπρο είναι γεγονός ότι πιαστήκαμε σε μεγάλο βαθμό απροετοίμαστοι σε πολλά και υποτιμήσαμε τον κίνδυνο. Είμαστε όμως λαός που συμμορφώνεται γενικά εύκολα όταν κυριαρχεί ο φόβος και τα αντανακλαστικά έδρασαν άμεσα για όλους. Οι απόψεις αρχικά των ειδικών ήρθαν σε αντιδιαστολή, αλλά στη συνέχεια η εδραίωση της απειλής και του κινδύνου έφερε συμφωνία και συνολική εγρήγορση.

Με απόλυτο σεβασμό προς την επιστημονική γνώση και τον τομέα του καθενός, μαζέψαμε λίγα από τα βασικά και πιο σημαντικά που διαβάσαμε τις τελευταίες ημέρες γιατί θεωρούμε ότι πρέπει να διαβαστούν. Πέραν δηλαδή από τα μέτρα που εξαγγέλει η κυβέρνηση και ο κάθε οργανισμός, εταιρεία, σύνολο, ας δούμε για λίγο πως σκέφτονται, αντιδρούν και τι μας συμβουλεύουν μερικοί από τους ειδικούς σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για όλους.

Αναλυτικά:

***Ανανεώνεται***

ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ – ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ / ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ / ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ / ΔΙΕΘΝΟΛΟΓΟΣ

«Ακούμε τους ειδικούς όπως ο Καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος».

 

ΔΡ. ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑ ΤΣΙΚΡΙΚΑ – ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟΣ / ΦΥΜΑΤΙΟΛΟΓΟΣ / ΙΑΤΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ / ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΛΟΙΩΞΕΩΝ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑ ΤΣΙΚΡΙΚΑ

«Υγιεινή των χεριών

-Μην ανταλλάσσετε χειραψίες. Ανακαλύψτε άλλους τρόπους ευγενικού και φιλικού χαιρετισμού.

-Καθαρίστε τα χέρια σας προ την είσοδο σας στον οικιακό ή εργασιακό σας χώρο και να επαναλαμβάνετε τον καθαρισμό σε τακτά χρονικά διαστήματα, κυρίως προ φαγητού ή αγγίγματος με μάτια, μύτη και στόμα.

-Ο καθαρισμός των χεριών θα πραγματοποιείται με σαπούνι και νερό με την ορθή τεχνική καθαρισμού η οποία θα διαρκεί για ένα ολόκληρο λεπτό. Εναλλακτικά, επιτρέπεται η χρήση αλκοολούχου διαλύματος >60% για 30 δευτερόλεπτα.

-Εφεύρετε τρόπους να αποφύγετε την επαφή με τα μάτια, μύτη ή στόμα χωρίς να έχετε καθαρίσει πρώτα τα χέρια σας.

Καθαρισμός επιφανειών

-Συχνός καθαρισμός θα πρέπει να γίνεται σε πόμολα, χειρολαβές, πληκτρολόγια κοινής χρήσης, τηλεκοντρόλ, γραφεία, θρανία κ.λπ.

-Φροντίζετε να καθαρίζετε τακτικά τις επιφάνειες κοινής χρήσης με διάλυμα οικιακής χλωρίνης σε αναλογία 1 μέρος οικιακής χλωρίνης 5,25% /49 μέρη νερού (200ml χλωρίνη σε 8 λίτρα νερού) με παραμονή στην επιφάνεια 15-30 λεπτά και στη συνέχεια ξέπλυμα με νερό.

Αερισμός χώρων

Αερίζετε τακτικά και επαρκώς τους κοινόχρηστους, εργασιακούς και οικιακούς χώρους.

Εργασία από το σπίτι

-Ανακαλύψτε τρόπους να εργαστείτε από το σπίτι με τη συνδρομή της τεχνολογίας. Τηλεδιασκέψεις και δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν τη μείωση απώλειας εργασιακών ωρών και διατήρησης περιβάλλοντος εργασιακής ευρυθμίας.

-Αν οι εργασιακές συναντήσεις είναι απολύτως απαραίτητες, συστήνεται η απόσταση ενός μέτρου, η τήρηση των κανόνων ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής, καθώς και ο καλός αερισμός του χώρου.

-Εάν κάποιος από τους εργαζόμενους αισθάνεται ασθενής οφείλει να παραμείνει στο σπίτι και να επικοινωνήσει άμεσα με τον γιατρό του.

Αποφυγή συναθροίσεων

Για όλο το χρονικό διάστημα που υπάρχουν οι συγκεκριμένες οδηγίες για τον κορονοϊό θα πρέπει να αποφεύγονται οι κοινωνικές και φιλικές συναθροίσεις και οι επισκέψεις.

-Αποφύγετε τις επισκέψεις σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας χωρίς ιδιαίτερα σοβαρό λόγο και πριν επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας.

-Αν είναι απολύτως απαραίτητη η συνάθροιση, διατηρείστε την απόσταση ενός μέτρου και τηρείστε όλα τα μέτρα ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής.

-Οι χώροι των συναθροίσεων θα πρέπει να αερίζονται επαρκώς.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

-Αποφύγετε τις άσκοπες μετακινήσεις ή εφόσον κρίνεται απαραίτητο να διατηρείτε την απόσταση ενός μέτρου και να τηρείτε όλα τα μέτρα ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής και καλού αερισμού.

-Αποφύγετε ώρες αιχμής και προσαρμόστε το πρόγραμμα σας σε ώρες που υπάρχει μικρότερος συγχρωτισμός.

Αναπνευστικοί ασθενείς

Αν πάσχετε από κάποιο χρόνιο αναπνευστικό πρόβλημα (Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια, Βρογχικό ‘Ασθμα, Διάμεση Πνευμονοπάθεια κλπ.) θα πρέπει να συμβουλευτείτε άμεσα τον ειδικό πνευμονολόγο-φυματιολόγο για να λάβετε τις απαραίτητες ιατρικές οδηγίες. Ο κορονοϊός δύναται να απορρυθμίσει την αναπνευστική νόσο σας όταν εκείνη είναι επηρεασμένη, δεν ελέγχεται σωστά και δεν διατηρείτε ένα καλό επίπεδο αναπνευστικής υγείας.

Ο κορονοϊός όπως κάθε ίωση πιθανόν να προκαλέσει παρόξυνση βρογχικού άσθματος ή χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας. Επιπρόσθετα, η πιθανότητα εμφάνισης πνευμονίας σε ασθενείς που ήδη έχουν μειωμένη αναπνευστική λειτουργία μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερη επιδείνωση και δυσχέρεια ανάνηψης. Για το λόγο αυτό, οι ασθενείς με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, βρογχικό άσθμα και λοιπές παθήσεις του αναπνευστικού ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι ασθενείς με κακοήθεια, σακχαρώδη διαβήτη, νευρολογικά νοσήματα, νεφρολογικά, καρδιοπάθειες κλπ.

Φροντίστε να λαμβάνετε τακτικά τη θεραπεία σας σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού σας.

Το κάπνισμα επιβαρύνει την υγεία των πνευμόνων και σας κάνει περισσότερο ευάλωτους στον νέο κορονοϊό. Σκεφτείτε πολύ σοβαρά και ώριμα να διακόψετε άμεσα το κάπνισμα.

Ψυχραιμία, άσκηση και ψυχική διάθεση

Ήπια χωρίς υπερβολές φυσική άσκηση, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, η αποφυγή του αλκοόλ, ο καλός ύπνος, η διατήρηση της ψυχραιμίας και της ψυχικής ευεξίας αποτελούν πολύτιμα όπλα για τη θωράκιση του οργανισμού».

 

HOPE FOR CHILDREN CRC POLICY CENTER

«Διάσκεψη Τύπου αποκλειστικά για Παιδιά και Νέους σχετικά με τον κορωνοϊό.

ΕΔΩ το σχετικό βίντεο».

 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΛΕΜΕΣΟΥ

Διατροφή στις ημέρες του COVID-19

«Αυτές τις μέρες είναι σημαντικό να προσέξουμε διπλά τη διατροφή μας, αφού περνούμε όσο ποτέ άλλοτε πολλές ώρες στο σπίτι, μακριά από τη δουλειά, το γυμναστήριο και τις κοινωνικές συναναστροφές.
Οπότε παραθέτω κάποιες διατροφικές συμβουλές που θα βοηθήσουν στην αποφυγή της αύξησης του σωματικού βάρους αλλά και σαφώς στην προαγωγή της υγείας:
1. Μεριμνήστε να τρώτε ένα υγιεινό πρωινό, με υδατάνθρακες πλούσιους σε φυτικές ίνες (βρώμη, δημητριακά ολικής, ψωμί πολύσπορο), έτσι ώστε να έχετε υψηλά επίπεδα κορεσμού κατά τη διάρκεια της ημέρας.
2. Στο σπίτι θα πρέπει να υπάρχουν φρούτα και λαχανικά. Η κατανάλωση τους σχετίζεται και με φυσιολογικό βάρος αλλά και με θωράκιση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Λόγω του ότι πρέπει να περιορίσουμε τις εξόδους μας, καλό θα ήταν να υπάρχουν κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά που διατηρούνται περισσότερο όπως επίσης και αποξηραμένα φρούτα. Προσπαθήστε να καταναλώνετε τουλάχιστο 5 φλιτζάνια Φρούτα και λαχανικά την ημέρα.
3. Μια κατηγορία τροφίμων η οποία πρέπει να υπάρχει και στα 2 κυρίως γεύματα (μεσημεριανό και βραδινό) είναι αυτή της άπαχης πρωτεΐνης. Οπότε στην κατάψυξη θα πρέπει να υπάρχουν άπαχα κρέατα και ψάρια, ενώ είναι ευκαιρία να αυξήσετε την πρόσληψη οσπρίων, τα οποία θεωρούνται καλές πηγές πρωτεϊνών και παράλληλα αντέχουν για μήνες στο ράφι της κουζίνας.
4. Το γιαούρτι μπορεί να αποτελέσει μια καλή επιλογή σνακ πριν τον ύπνο, αφού έρευνες αποδεικνύουν ότι βελτιώνει την ποιότητα ύπνου. Είναι κάτι πολύ σημαντικό αυτές τις μέρες αφού λόγω του στρες πολλής κόσμος βιώνει προβλήματα ύπνου. Επιπλέον είναι πηγή προβιοτικών που ενισχύουν επίσης το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
5. Τέλος ήθελα να σταθώ στη βιταμίνη D, που ίσως ο μόνος τρόπος να καλύψουμε τις ανάγκες μας είναι με την έκθεση μας για 20 λεπτά περίπου στον ήλιο. Ο εγκλεισμός στο σπίτι πιθανό να δημιουργήσει ανεπάρκεια στη συγκεκριμένη βιταμίνη, κάτι που ίσως επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Τρόφιμα που είναι καλές πηγές βιταμίνης D είναι ο σολομός, οι μαργαρίνες, τα εμπλουτισμένα δημητριακά και γαλακτοκτοκομικά. Καλό θα ήταν, για τουλάχιστο αυτή την περίοδο να υπάρχει ένα συμπλήρωμα διατροφής με βιταμίνη D.
*Σαφώς δεν υπάρχει κάποιο τρόφιμο ή θρεπτικό συστατικό που να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι προφυλάσσει από τον ιό COVID-19, οπότε οι συστάσεις αυτές δεν αφορούν σε καμία περίπτωση αυτόν τον ιό».
ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ
«Κλειστό παραμένει και σήμερα το νοσοκομείο Λεμεσού, μετά την απόφαση του Υπουργείου Υγείας για αναστολή των εργασιών του ΤΑΕΠ και των εξωτερικών ιατρείων του κρατικού νοσηλευτηρίου για 72 ώρες. 
Απόφαση που είχε ληφθεί μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων κορωνοϊού στο ιατρικό και διοικητικό προσωπικό του νοσοκομείου και που εκπνέει απόψε.

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υγείας, με ειδικές όμως διευθετήσεις αντιμετωπίζονται τα αιματολογικά και ογκολογικά περιστατικά, η αιμοκάθαρση και η θαλασσαιμία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ