Προπόνηση και φαγητό: Οι 4 βασικοί κανόνες… ανεφοδιασμού

H αποτελεσματική προπόνηση για τους δρομείς και γενικά για όλους τους αθλούμενους είναι ένας λεπτός συνδυασμός πολλών πραγμάτων, συμπεριλαμβανομένου του πώς θα τροφοδοτήσουν το σώμα τους με ενέργεια.

H αποτελεσματική προπόνηση για τους δρομείς και τους αθλούμενους είναι ένας λεπτός συνδυασμός πολλών πραγμάτων, συμπεριλαμβανομένου του πώς θα τροφοδοτήσουν το σώμα τους με ενέργεια.

Ο… ανεφοδιασμός είναι ένα από τις πιο παρεξηγημένες πτυχές της προετοιμασίας μας και ταυτόχρονα είναι και μια πρόκληση, αφού έρχεται να ανατρέψει λατρεμένες διατροφικές συνήθειες ετών.

Οι περισσότεροι δρομείς και κατ’ επέκταση οι αθλητές απολαμβάνουν την προετοιμασία τους έχοντας επίκεντρο τις προπονήσεις τους και βλέποντας το άμεσο όφελος του να πιέζουν τον εαυτό τους, αλλά η έλλειψη κατανόησης σχετικά με την συμβολή που ανεφοδιασμού του οργανισμού, μακροπρόθεσμα δεν έχει θετικές συνέπειες.

Ο συγχρονισμός είναι το παν

Οι θρεπτικές ουσίες σε συνδυασμό με τη χρονική στιγμή της κατανάλωσής τους είναι ένα κρίσιμο θέμα. Μόνο έτσι θα πετύχετε την να λάβετε το σωστό καύσιμο. Έτσι, τα μικρότερα γεύματα και τα σνακ θα πρέπει να γίνει μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας. Η συγκέντρωσης μεγάλου όγκου θερμίδων στο τέλος της ημέρας ή οι μεγάλες χρονικές περιόδους χωρίς φαγητό θα επηρεάσει αρνητικά τις προπονήσεις σας. Αναπτύξτε μια ρουτίνα μικρών γευμάτων (3 ώρες) και αφήστε τουλάχιστον μια ώρα να περάσει από το μικρό σας γεύμα πριν προπονηθείτε.

Αυτό που πρέπει να έχετε πάντοτε κατά νου, είναι ότι μια φρεσκοστυμμένη πορτοκαλάδα είναι πάντοτε καλύτερη επιλογή από μια ταμπλέτα που… αφρίζει. Το ίδιο ισχύει και για τα φρούτα που είναι καλύτερα από από τις μπάρες. Αν χρειάζεστε πρωτεΐνη, προτιμήστε φυτική (π.χ. από αρακά). Σίγουρα δεν έχει το αποτέλεσμα της ζωικής, αλλά δεν επηρεάζει τόσο την υγεία σας (σ.σ. χοληστερίνη κ.α.). Ξηροί καρποί, μέλι, γιαούρτι, ταχίνι είναι τρόφιμα που σας ωφελούν. Με μέτρο…

Φροντίστε να είναι πραγματικό φαγητό

Με μια σειρά από συμπληρώματα, μπάρες, τζελ και άλλα μπορεί να είναι δελεαστικά και εύκολα αλλά δεν είναι πραγματικά τρόφιμα. Τα συμπληρώματα διατροφής θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο για να κάνουν ακριβώς αυτό-δηλαδή να συμπληρώνουν. Φάτε πραγματικό φαγητό, υγιεινά τρόφιμα όποτε είναι δυνατόν. Να θυμάστε ότι την ευκολία δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Τα φρούτα για παράδειγμα είναι ιδανική επιλογή για τα μικρά σας γεύματα.

Σπάστε τις κακές συνήθειες

Οι κακές συνήθειες μπορεί να είναι το δυσκολότερο κομμάτι στην προσπάθειά σας να αλλάξετε. Ο φτωχός προγραμματισμός των γευμάτων, κακή χρονική στιγμή της πρόσληψης τροφής, οι διατροφικές ελλείψεις ή οι προσωπικές αδυναμίες όπως η υπερβολική καφεΐνη, η ζάχαρη, το γλυκό ή τα τσιπς μπορεί να μην σας επιτρέψουν να δρέψετε τους καρπούς της σκληρής σας δουλειάς.

 Μην ξεχνάτε ότι το ζητούμενο είναι να κάνουμε την διατροφή μας τρόπο ζωής. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε εξαντλητικές δίαιτες ή να το παρακάνουμε με τα… υγιεινά. Όλα μπορούν να μπουν στο πρόγραμμα. Τα μακαρόνια, τα αυγά, η σπανακόπιτα, η πίτσα, το σουβλάκι. Αρκεί να υπάρχει μέτρο. Ο στόχος είναι μακροχρόνια να καταφέρουμε να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες και τη ζωή μας με μέτρο και όχι με απαγορεύσεις και υπερβολές.

Η ισορροπία είναι το κλειδί

Όταν πρόκειται για την τροφοδοτήσετε την προπόνησή σας, μια ισορροπημένη διατροφή είναι πιο αποτελεσματική από οτιδήποτε άλλο. Απαραίτητες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι υδατάνθρακες, τα λίπη και οι πρωτεΐνες είναι όλα τα απαραίτητα για να τροφοδοτήσουν την προπόνησή σας. Χρειάζονται όλα με μία λογική και ορθολογική προσέγγιση.