Τα “μυστικά” της επιτυχίας ενός αθλητή

Stoiximan: Παίξε με 100€ bonus, Αγώνες με 0% γκανιότα καθημερινα, Πριμ στο παρολί, Κορυφαίες αναμετρήσεις σε live streaming

Η επιτυχία του αθλητή δεν ορίζεται ούτε από τις διακρίσεις, τα μετάλλια, τα κύπελλα, αλλά ούτε τις πρώτες θέσεις ή τις συμμετοχές που έχει. Επιτυχημένοι είναι οι αθλητές, που διαμέσου της συμμετοχής τους στον αθλητισμό βελτιώνουν τις διάφορες πτυχές του εαυτού και της προσωπικότητάς τους, διασκεδάζουν, νιώθουν όμορφα και είναι συγκεντρωμένοι στους στόχους τους.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια κύρια μυστικά, που αν κάποιος τα εφαρμόσει μπορούν να τον βοηθήσουν τόσο στο να μεγιστοποιήσει την αθλητική του απόδοση,  όσο και να φτάσει πιο κοντά στην επιτυχία.

Ποια είναι αυτά;

Θετική Στάση και Σκέψη:

Προσπάθησε να έχεις θετική στάση και σκέψη τόσο για την προπόνηση όσο και για τον αγώνα. Δες τα σαν ευκαιρίες που θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τις διάφορες πτυχές του εαυτού σου.

Νοερή Απεικόνιση:

Προπονήσου νοερά. Η καθημερινή νοερή απεικόνιση μπορεί να βοηθήσει τόσο στην μείωση του άγχους, όσο στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης, της συγκέντρωσης, αλλά και στην εκμάθηση καινούριων δεξιοτήτων. Η νοερή απεικόνιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης από τον αθλητή για να αξιοποιεί δημιουργικά το χρόνο κατά την διάρκεια του οποίου είναι εκτός αγωνιστικών χώρων, εξαιτίας κάποιου τραυματισμού.

Θετικός Αυτό-διάλογος:

Προσπάθησε να μετατρέπεις κάθε αρνητική σου σκέψη σε θετική. Το να παρακινείς τον εαυτό σου με αυτό τον τρόπο μπορεί σε βοηθήσει σημαντικά.

Σωστή στοχοθεσία:

Θέσε στόχους. Στόχους προπόνησης και αγώνα. Να θυμάσαι όμως ότι οι στόχοι αυτοί πρέπει να είναι: στόχοι απόδοσης, ρεαλιστικοί, προκλητικοί, συγκεκριμένοι, εφικτοί και προσωπικοί. Χώρισε επίσης τους στόχους σου σε βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους αλλά και μακροπρόθεσμους.

Αποτελεσματική Διαχείριση των συναισθμάτων:

Μάθε να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματα σου. Η σωστή διαχείριση των συναισθημάτων (πχ άγχος, θυμός, στρές) κατά την διάρκεια της προπόνησης αλλά και του αγώνα μπορούν να σου δώσουν την ώθηση που χρειάζεσαι για να αποδώσεις καλύτερα.

Η εκμάθηση των πιο πάνω τεχνικών αλλά και η συστηματική εφαρμογή τους μπορούν να βοηθήσουν τόσο στην βελτίωση του εαυτού, όσο και της ζωής του κάθε ανθρώπου αλλά και της αθλητικής απόδοσης.

Ξεκίνα και εσύ να τα εφαρμόζεις από σήμερα με στόχο την αυτό-βελτίωση!!!

Βιβλιογραφία

Washington.Hanton, S. & Connaughton, D. (2002). Perceived control of anxiety and its relationship with self-confidence and performance: A qualitative explanation.  Research Quarterly for Exercise and Sport, 73, 87-97.

Chroni. (2014).  Εφαρμογές της Αθλητικής Ψυχολογίας στο Σκι.

Δογάνης, Γ. (2009) Αθλητική Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Χριστοδουλίδη

 

Θάλεια Παναγή

MSc Sport Psychology

MA Clinical-Counseling Psychology

Part Time Associate Lecturer at UCLan Cyprus

Με σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και μεταπτυχιακά στην Αθλητική Ψυχολογία από το Liverpool John Moores University και Κλινική-Συμβουλευτική Ψυχολογία απο το La Salle University, USA, η Θάλεια Παναγή έχει ήδη στο ενεργητικό της διεθνή εμπειρία με αθλητές διαφόρων αθλημάτων.

Στο παρόν στάδιο συνεργάζεται με διάφορες ομάδες, ακαδημίες, προπονητές, αθλητές και διαιτητές με κύριο γνώμονα τη μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης.

Επιπρόσθετα, διδάσκει ως επιστημονική συνεργάτιδα στο Πανεπιστήμιο UCLan Cyprus, καθώς επίσης συνεργάζεται και με το Αθλητικό Σχολείο American Academy, στη Λεμεσό.

Τέλος, η Θάλεια είναι μέλος του Συμβουλίου του Συνδέσμου Ψυχολόγων Κύπρου, ενώ αντιπροσωπεύει τον Σύνδεσμο στην ομάδα εργασίας για την Αθλητική Ψυχολογία European Federation of Psychologists’ Association (EFPA).

CLEARMIND ΜΕ ΤΗ ΘΑΛΕΙΑ ΠΑΝΑΓΗ

 

BET ON ALFA: Παίξε online και πάρε Bonus 100% με την πρώτη κατάθεση μέχρι 100 Ευρώ