Η “καταραμένη” Porsche του James Dean

 

Ήταν το 1954, όταν ο διάσημος αστέρας του αμερικάνικου κινηματογράφου James Dean, άρχισε να ερωτοτροπεί με τα γρήγορα αυτοκίνητα και τους αγώνες ταχύτητας. Ο Dean αγόρασε πολλά αμάξια για να ικανοποιήσει την «ανάγκη» του. Ανάμεσα τους ένα Triumph Tiger T110 και μια Porsche 356. Το αυτοκίνητο όμως που θα σημάδευε και θα συνόδευε το όνομα του για πάντα δεν το είχε συναντήσει ακόμη.

Το 1955, o James Dean «αναβάθμισε» την 356 Porsche του, στο πιο νέο μοντέλο την Porsche 550 Spyder. Ο Dean όμως ήθελε να δώσει στο αυτοκίνητο κάτι το μοναδικό και να το κάνει «δικό» του. Έτσι ο George Barris, κατόπιν οδηγιών του Dean, προσάρμοσε την Porsche στα μέτρα του πελάτη του.

Άλλαξε το ύφασμα στα καθίσματα, έκανε δυο κόκκινες γραμμές πάνω από τους πισινούς τροχούς και έγραψε τον αριθμό 130 στις πόρτες, όπως επίσης και στο μπροστινό και πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το παρατσούκλι «Μικρός Μπάσταρδος» (Little Bastard), δόθηκε στο αμάξι από τον δάσκαλο του Dean, Bill Hickman. Αργότερα το παρατσούκλι του αυτοκινήτου γράφτηκε επάνω στο πίσω μέρος του, από τον Dean Jeffries.

Θα πεθάνεις σε μια εβδομάδα

Στις 23 Σεπτεμβρίου 1955, ο James Dean γνώρισε τον ηθοποιό Alec Guinness έξω από ένα ιταλικό εστιατόριο. Ο Dean ζήτησε από τον Guinness να ρίξει μια ματιά στο καινούργιο του αυτοκίνητο. Ο δεύτερος του είπε πως το αυτοκίνητο είχε μια «διαβολική» όψη καιπως δεν είχε καλό προαίσθημα για τον «Little Bastard». Ο Guinness, συνέχισε λέγοντας στον Dean, «Αν μπεις μέσα σε αυτό το αμάξι, θα είσαι νεκρός μέσα σε μια εβδομάδα».

Ο Dean αγνόησε την προειδοποίηση του ηθοποιού και προγραμμάτισε να αγωνιστεί σε μια εκδήλωση στην Καλιφόρνια, «εγκαινιάζοντας» τον Little Bastard. Μαζί με τον Dean συνταξίδευαν ο «νονός» του αυτοκινήτου Bill Hickman, ο φωτογράφος του περιοδικού Collier, Sanford Roth και ο Γερμανός μηχανικός της Porsche Rolf Wütherich. Ο τελευταίος, ο οποίος έπεισε τον Dean να οδηγήσει τον Little Bastard από το Λος Άντζελες στο Σαλίνας της Καλιφόρνια, καθόταν συνοδηγός του Dean στον δρόμο προς την εκδήλωση.

Στις 17:15 περίπου, και ενώ η ομάδα ταξίδευε μέσω του US Route 466, μια Ford Tudor του 1950 έστριψε αριστερά στον αυτοκινητόδρομο «κόβοντας» τον δρόμο στον Dean που ακολουθούσε. Ο δεύτερος ανήμπορος να σταματήσει έγκαιρα, χτύπησε την Ford. Από την σύγκρουση ο οδηγός του Ford κατάφερε να βγει από το όχημα του με ελαφρά τραύματα ενώ ο συνοδηγός του Little Bastard, Wütherich , εκτοξεύτηκε από το αυτοκίνητο χωρίς όμως να τραυματιστεί σοβαρά.

Από την άλλη ο Dean παγιδεύτηκε κάτω από ένα παραμορφωμένο Little Bastard, σχεδόν αποκεφαλισμένος καθώς ο λαιμός του είχε σπάσει και με βαριές εσωτερικές αιμορραγίες. Ήταν 30 Σεπτεμβρίου 1955. Ακριβώς μια εβδομάδα από την προειδοποίηση του Guinness προς τον Dean.

Πολλοί περαστικοί του δρόμου έγιναν μάρτυρες του δυστυχήματος. Ο Dean μεταφέρθηκε στο Paso Robles War Memorial Hospital στις 18:20 όπου και κηρύχτηκε επίσημα νεκρός. Η κηδεία του Dean έγινε στις 8 Οκτωβρίου 1955. Το φέρετρο του παρέμεινε κλειστό καθ’ όλη τη διάρκεια του μυστηρίου λόγω των τραυμάτων που παραμόρφωσαν το σώμα του. Ήταν μόλις 24 ετών.

Η «κατάρα» δεν σταμάτησε

Ο τραγικός επίλογος γράφτηκε για τον James Dean, όχι όμως και για το αυτοκίνητο του. Μια «κατάρα» ακολουθούσε τον Little Bastard και όπου και να πήγαινε ο θάνατος κρατούσε το τιμόνι.

Μετά το δυστύχημα του Dean, ο George Barris, που «έφερε στα μέτρα» του Dean την 550 Spyder, αγόρασε το κουφάρι του αυτοκινήτου για 2500 δολάρια. Καθώς προσπαθούσε να επιδιορθώσει το λαβωμένο αυτοκίνητο, ο Little Bastard, γλίστρησε από την πλατφόρμα πέφτοντας πάνω στο πόδι του μηχανικού σπάζοντας το.

Λίγο καιρό αργότερα, o Barris πούλησε μέρη του οχήματος στους Troy McHenry και William Eschrid, οι οποίοι ήθελαν να τοποθετήσουν τα κομμάτια του θρυλικού οχήματος στα δικά τους. Καθώς οι δυο τους έκαναν αγώνα ταχύτητας με τα αυτοκίνητα τους που είχαν μέρη του Little Bastard, ο William Eschrid έχασε τον έλεγχο του οχήματος του κτυπώντας σε ένα δέντρο. Ο θάνατος του ήταν ακαριαίος. Ο Eschrid τραυματίστηκε σοβαρά όταν σε μια στροφή το αυτοκίνητο του αναποδογυρίστηκε.

Ο Barris πώλησε επίσης και δυο λάστιχα, από την 550 Spyder, που ήταν ανέπαφα από το δυστύχημα του Dean. Ο νέος ιδιοκτήτης τους κατέληξε σε ένα χαντάκι όταν τα δυο λάστιχα εξερράγησαν ταυτόχρονα, καθώς οδηγούσε το αυτοκίνητο του.

O Barris, εξακολουθούσε να έχει στην κατοχή του τον «Little Bastard» μέσα στο γκαράζ του, κάτι το οποίο τράβηξε την προσοχή σε κλέφτες που ήθελαν να αποκτήσουν κομμάτια του θρυλικού αυτοκινήτου.

Δυο κλέφτες ένα βράδυ διέρρηξαν το γκαράζ του Barris με αποτέλεσμα ο ένας εκ των δυο να σχίσει το χέρι του στην προσπάθεια του να κλέψει το τιμόνι, ενώ ο άλλος κλέφτης να τραυματιστεί καθώς προσπάθησε να αποσπάσει το ματωμένο κάθισμα της Spyder.

Death on tour…

Μετά από αυτά τα… «τυχαία» γεγονότα, ο Barris αποφάσισε να κρατήσει κρυμμένο το αυτοκίνητο. Η Τροχαία της Καλιφόρνιας όμως, έπεισε τον Barris να τους δανείσει την 550 Spyder για μια έκθεση που διοργάνωνε για την οδική ασφάλεια και για τις επιπτώσεις της ταχύτητας.

Η πρώτη έκθεση ήταν ανεπιτυχής καθώς το γκαράζ που φιλοξενούσε τον Little Bastard, έπιασε μυστηριωδώς φωτιά και κάηκε ολοσχερώς. Κατά παράδοξο τρόπο η Spyder δεν έπαθε σχεδόν καμία ζημιά, σε αντίθεση με το κτήριο που έγινε στάχτη.

Η επόμενη έκθεση έλαβε χώρο σε ένα λύκειο της περιοχής. Το αυτοκίνητο γλίστρησε από την θέση που ήταν και προσγειώθηκε πάνω σε ένα μαθητή που περνούσε από δίπλα του. Ευτυχώς ο μαθητής έσπασε μόνο τον γοφό του…

O «φονικός περίπατος» του Little Bastard δεν τελειώνει εδώ. Καθώς το όχημα μεταφερόταν σε άλλη έκθεση, στο πίσω μέρος ενός ρυμουλκού, ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του ρυμουλκού και εκτοξεύτηκε έξω από το ρυμουλκό. Το αυτοκίνητο έκανε ότι ξέρει καλύτερα καθώς, για κατά κάποιο «μυστήριο» τρόπο, «απελευθερώθηκε» από τα «δεσμά» του ρυμουλκού και καταπλάκωσε τον οδηγό του.

Σε μια άλλη από τις μεταφορές του, ο Little Bastard μοιράστηκε από την μέση με αποτέλεσμα να καταλήξει στη μέση του αυτοκινητόδρομου, χωρίς ευτυχώς να αφαιρέσει καμία ζωή. Κανένας δεν μπόρεσε να δώσει μια λογική εξήγηση στο πως κατάφερε το όχημα να μοιραστεί ενώ ήταν δεμένο στο πίσω μέρος του ρυμουλκού.

Enough is enough

Η Τροχαία της Καλιφόρνια αποφάσισε ότι η «δολοφονική τσάρκα» του οχήματος έπρεπε να σταματήσει. Έτσι, αποφάσισαν να διακόψουν τις εκθέσεις και επιστρέψουν το αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη του, Barris. Όλα ήταν έτοιμα για την τελευταία μεταφορά του αυτοκινήτου. Αυτή τη φορά το αυτοκίνητο τοποθετήθηκε σε ένα κοντέινερ το οποίο κλειδώθηκε για να μην μπορεί το όχημα να τραυματίσει ή να σκοτώσει κάποιον… «καταλάθος».

Το φορτηγό που μετέφερε τον Little Bastard έφτασε, χωρίς κάποιο πρόβλημα στον προορισμό του. Ο Barris θα «φυλάκιζε» το αμάξι στο γκαράζ του, όπου δεν θα μπορούσε να βλάψει πλέον κανένα.

Όταν όμως ξεκλείδωσαν το κοντέινερ, περίμενε όλους μια έκπληξη. Ο Little Bastard εξαφανίστηκε από το κλειδωμένο κοντέινερ και κανείς ποτέ δεν ξαναείδε ή άκουσε για το που βρίσκεται το αυτοκίνητο.

::/fulltext::