Τα 10 λάθη που καταστρέφουν το αυτοκίνητό μας

Δημοσιεύτηκε στις:

Σούπερ αποδόσεις από το Stoiximan στα Κυπριακά ματς! Παίξε με 100€ bonus, 0% γκανιότα και περισσότερα από 150 ειδικά στοιχήματα για τα παιχνίδια του Κυπριακού πρωταθλήματος.

Αν θέλεις να διατηρήσεις την κατάσταση του οχήματός σου –και την ασφάλειά σου- στο καλύτερο δυνατό επίπεδο, μάθε τι πρέπει να αποφεύγεις.

 

Φαινομενικά «αθώες» καθημερινές πρακτικές κατά την οδήγηση, δημιουργούν μεγάλη φθορά σε συγκεκριμένα συστήματα ή εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Πέρα από την επιβάρυνση σε κόστος συντήρησης και αποκατάστασης, οι συνήθειες αυτές έχουν αντίκτυπο και στην ασφάλεια.

Ας δούμε λοιπόν τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη, εξαιτίας των οποίων φθείρεται πρόωρα το αυτοκίνητό μας.

1. Δεν ξεκουράζουμε το πόδι στον συμπλέκτη

Εκτός από το γεγονός, ότι αν υπάρχει σύστημα start/stop αυτό δεν θα λειτουργεί, η ελάχιστη έστω πίεση στο πεντάλ του συμπλέκτη προκαλεί επαφή των υλικών τριβής του και φθορά, χωρίς κανένα λόγο. Ομοίως, δεν κρατάμε το συμπλέκτη πατημένο με ταχύτητα, αν χρειαστεί να περιμένουμε περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα σε φανάρι ή διασταύρωση.

2. Δεν κυκλοφορούμε με άδειο ρεζερβουάρ

Η αντλία βενζίνης, όταν δεν καλύπτεται από επαρκή ποσότητα καυσίμου στο αντίστοιχο δοχείο, θερμαίνεται υπερβολικά, με αποτέλεσμα να μειώνεται η διάρκεια της ζωής της. Φροντίστε να συμπληρώνετε πάντα καύσιμο πριν η ένδειξη φτάσει στην κατώτατη ένδειξη.

3. Δε στρίβουμε τους τροχούς με σταματημένο αυτοκίνητο

Κατά τη στάθμευση, φροντίζουμε να στρίβουμε το τιμόνι με μικρές έστω ταυτόχρονες κινήσεις του αυτοκινήτου εμπρός ή πίσω. Η αντίσταση των ελαστικών στη στρέψη όταν δεν κινούνται είναι πολύ μεγάλη, με αποτέλεσμα την τεράστια επιβάρυνση όλων των μερών του συστήματος διεύθυνσης

4. Δεν κατεβαίνουμε τον Όλυμπο –μόνο- φρενάροντας

Σε απότομες κατηφόρες, φροντίζουμε να επιλέγουμε μια σχέση στο κιβώτιο ανάλογη της ταχύτητας που θέλουμε να κινηθούμε, ώστε να εκμεταλλευόμαστε το «φρένο» που δημιουργεί ο κινητήρας. Με νεκρά στο κιβώτιο και βασιζόμενοι στα φρένα, πέρα από την τεράστια φθορά, υπάρχει πιθανότητα υπερθέρμανσης και μείωση ή πλήρης απώλεια της ικανότητας πέδησης.

5. Δεν επιλέγουμε όπισθεν εν κινήσει

Επειδή η όπισθεν στο κιβώτιο δεν ακολουθείται ούτε προηγείται άλλης σχέσης μετάδοσης, δεν έχει την αρωγή του συστήματος συγχρονισμού. Έτσι, αν το αυτοκίνητο κινείται –έστω προς τα πίσω- και την επιλέξουμε, θα ακούσουμε τα γρανάζια της να διαμαρτύρονται ή, ακόμα χειρότερα, να παραδίδουν το πνεύμα.

6. Δεν επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε απότομα

Ακόμα και στην αγωνιστική οδήγηση, η μεγάλη ταχύτητα όλων των ενεργειών του οδηγού έχει γραμμικότητα. Η άτσαλη οδήγηση, οι χωρίς νόημα απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, οδηγούν σε πρόωρη φθορά στοιχεία της μετάδοσης, φρένα και ελαστικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να «σερνόμαστε» στο δρόμο, οδηγώντας απελπιστικά ράθυμα.

7. Δεν αγνοούμε ό,τι ακούμε

Η αλλαγή στον ήχο λειτουργίας του κινητήρα, η ύπαρξη τριγμών, η ξαφνική παρουσία μεταλλικών χτύπων, είναι στοιχεία που υποδηλώνουν κάποια αλλαγή στη μηχανολογική κατάσταση του αυτοκινήτου. Συνήθως όχι προς το καλύτερο.

8. Δεν αμελούμε τα διαστήματα συντήρησης

Ακόμα και ένα παλιό αυτοκίνητο, όταν είναι σχολαστικά συντηρημένο, μπορεί να είναι λειτουργικά ασφαλές. Αν πρέπει να επιλέξουμε, δίνουμε τα χρήματά μας για συντήρηση, όχι σε αισθητικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα ή στο εσωτερικό. Ένα σκισμένο κάθισμα ή ένα «κομμένο» χρώμα είναι προτιμότερο από ένα χαλασμένο αμορτισέρ.

9. Δεν φορτώνουμε υπερβολικά το αυτοκίνητο

Όπως και στους ανθρώπους, έτσι και στα αυτοκίνητα το επιπρόσθετο βάρος δημιουργεί προβλήματα. Ο κινητήρας λειτουργεί υπό μεγαλύτερη πίεση, οι αρθρώσεις της ανάρτησης καταπονούνται, τα φρένα φθείρονται υπερβολικά. Ταυτόχρονα, η οδική συμπεριφορά και οι επιδόσεις αλλάζουν άρδην προς το χειρότερο.

10. Δεν ξεχνάμε

Αναμμένα φώτα, πλαφονιέρες φωτισμού στο εσωτερικό, αναμμένα τσιγάρα και, ειδικά τώρα το καλοκαίρι, αναπτήρες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Πηγή:Gazzetta.gr

Balla.com.cy's picture

Balla.com.cy