Τραυματισμοί και… τύχη

Stoiximan: Παίξε με 100€ bonus, Live Streaming, παιγνίδια με 0% γκανιότα και τα περισσότερα ειδικά στοιχήματα!

Όπως γνωρίζουμε όλοι το ποδόσφαιρο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αθλήματα, συμμετέχουν χιλιάδες ποδοσφαιριστές τόσο σε επαγγελματικό αλλά και τόσο σε ερασιτεχνικό επίπεδο και συχνά ποδοσφαιριστές ταλαιπωρούνται από μυϊκούς τραυματισμούς.

Συχνά ακούω για τους τραυματισμούς, για την τύχη, ο τραυματισμός θα μπορούσε να είναι κακή τύχη αλλά αυτή είναι η εξαίρεση στον κανόνα. Σε αθλήματα επαφής όπως το ποδόσφαιρο υπάρχει ένας άτυχος τραυματισμός όπως μια σύγκρουση, ως εκεί, το θέμα έκλεισε, οι περισσότεροι τραυματισμοί είναι αποτέλεσμα όπως η υπερφόρτωση του σώματος από ανεπαρκή χρόνο αποκατάστασης μετά τους αγώνες, προπονήσεις, πρόσληψη υδατανθράκων μετά από ένα παιχνίδι.

Ρόλο παίζουν η ποιότητα διατροφής, ο ανεπαρκής ύπνος, η λανθασμένη ένταση στην προπόνηση σε λάθος χρονικό διάστημα, ειδικά στην προετοιμασία. ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΚΑΖΙΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΥΧΗ.

Έχουμε δει πολλές φορές ποδοσφαιριστές να τραυματίζονται μετά από μια απλή κίνηση ή από μια αλλαγή κατεύθυνσης. Αυτό λέγεται τύχη; Άραγε τι φταίει; Εφόσον η επιστήμη είναι παντού και εδικά αυτοί που θέλουν ασχοληθούν για την ”τύχη” του τραυματισμού επιβάλλεται να ενημερώνονται από ανατομία, βιοχημεία κλπ.

Όταν ένας ποδοσφαιριστής νιώθει κόπωση τότε το νευρικό σύστημα γίνεται πιο αργό και αυτό επηρεάζει το νευρομυϊκό συντονισμό και τον έλεγχο του σώματός ενώ ένας ποδοσφαιριστής εκτελεί μέγιστες εκρηκτικές ασκήσεις, άρα όταν συσσωρεύεται η κόπωση, το νευρικό σύστημα γίνεται πιο αργό και η κούραση είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους που επέρχεται ο τραυματισμός.

Εφόσον όσο πιο αργά είναι τα σήματα ( κλάσματα δευτερολέπτου ) από τις συνάψεις (μικροσκοπική δομή που επιτρέπει σε έναν νευρώνα, δηλαδή σε ένα νευρικό κύτταρο, να μεταδώσει ένα ηλεκτρικό ή χημικό σήμα σε έναν άλλο νευρώνα ) τότε ήδη ο ποδοσφαιριστής θα ξεκινήσει την κίνηση με μέγιστη είτε με απλή υπομέγιστη προσπάθεια με ένα μη προστατευμένο γόνατο έτσι το αποτέλεσμα θα είναι ο τραυματισμός και τότε αυτό το αποκαλούμε ατυχία. Ο κάθε προπονητής έχει την δική του φιλοσοφία, μεθοδολογία.

Στην προετοιμασία η ομάδα δηλαδή οι ποδοσφαιριστές να μπορούν να αντεπεξέλθουν τα 90 αγωνιστικά λεπτά της Α’ κατηγορίας, έχει μεγάλη σημασία αυτό που ανάφερα, δεν μπορείς να εφαρμόσεις υψηλές εντάσεις σε μικρές κατηγορίες, πρέπει να έχουν και ενσυναίσθηση οι προπονητές δηλαδή να κατανοούν τι φέρνει ο ποδοσφαιριστής μέσα στο γήπεδο, δηλαδή οι ποδοσφαιριστές οι περισσότεροι επί των πλείστων στη Κύπρο κάνουν και δεύτερη δουλειά εκεί υπάρχει και αρκετή επιβάρυνση στη δουλειά άρα μεταφέρουν και την σωματική κούραση στις προπονήσεις, τους κάνουμε και υψηλές εντάσεις ειδικά στην προετοιμασία με διπλές προπονήσεις και ύστερα διερωτόμαστε γιατί όλοι οι ποδοσφαιριστές νιώθουν το μυϊκό κάματο και μετά μας χτυπά την πόρτα ο τραυματισμός και λέμε ήταν απλή ατυχία.

Στην προετοιμασία, δίνεις έμφαση στην ποιότητα των ασκήσεων και στην ειδική αντοχή, σχεδόν σε κάθε προπόνηση της προετοιμασίας πάντα υπήρχαν ασκήσεις πρόληψης τραυματισμών με μπάλα, ναι με μπάλα, μετά την γνώση έρχεται και η φαντασία πάντα στα πλαίσια των ποδοσφαιρικών δεξιοτήτων, στην αγωνιστική περίοδος τουλάχιστον μια με δυο φορές την εβδομάδα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στη μείωση των τραυματισμών. Εάν προσέξετε πλέον το ποδόσφαιρο άρχισε και στηρίζεται περισσότερο στο κομμάτι της αθλητικότητας, οι ποδοσφαιριστές πλέον είναι πιο γρήγοροι, δυνατοί, ο ποδοσφαιριστής διανύει λιγότερα χιλιόμετρα στο σύνολο, πλέον στην προπόνηση κρατάμε την ποιότητα και όχι την ποσότητα. Πλέον στις προπονήσεις κρατάμε την ποιότητα και όχι την ποσότητα. Έτσι πράττω και ό,τι πράξεις παίρνεις, τέλος.

Να σας μεταφέρω σε πιο υψηλό επίπεδο, σε μια στατιστική που έγινε στο παγκόσμιο της Βραζιλίας το 2014 η Αυστραλία διάνυσε περισσότερη απόσταση από την Γερμανία, άρα πρωταθλήτρια θα ήτανε η Αυστραλία; ( έρευνα από FIFA, βλέπε πίνακα). Πρωταθλήτρια τελικά αναδείχθηκε αυτή που διάνυσε την πιο λίγη απόσταση, άρα;

Κρατάμε την ποιότητα και όχι την ποσότητα, ότι είδος προπόνηση εφαρμόσεις θα σε κρίνουν στο γήπεδο, το γήπεδο είναι ο καθρέφτης έτσι κρατήσαμε την ποιότητα. Αρκετοί συνάδελφοι υποτιμούν τις ασκήσεις δύναμης, εάν ένας ποδοσφαιριστής δεν είναι δυνατός δεν κάνει ασκήσεις δύναμης τότε έχει αρκετές πιθανότητες για μυϊκό τραυματισμό, τελικά τι είναι δύναμη; Είναι σημαντική; Πλέον οι ποδοσφαιριστές είναι σε θέση να σπριντάρουν, να εκτελούν άλματα, ξεκινούν και σταματούν απότομα, αυτά που ανάφερα έχουν να κάνουν με κινήσεις με αλλαγή το κέντρο βάρους, με την δύναμη που θα αποκτήσει θα έχει έλεγχο στην ισορροπία του, εάν αποκτήσει και προπονεί τη δύναμη θα αποφύγει τους μυϊκούς τραυματισμούς, εννοείται η αύξηση πρέπει να γίνεται σταδιακά.

Όπως ανάφερα και πριν τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα κάνεις ασκήσεις πρόληψη τραυματισμών, οι ασκήσεις αυτές είναι όπως η ισορροπία αλλαγή κέντρου βάρους, η νευρομυϊκή συναρμογή το πιο σημαντικό της νευρομυϊκή συναρμογής συμβάλλει στην οικονομική χρήση των μυϊκών ομάδων όπου εργάζονται για την χαλάρωση των ανταγωνιστών μυών. Το πιο βασικό κομμάτι που κρατάω ως προπονητής φυσικής κατάστασης είναι η αρχή της περιοδικότητας. Η πλειοψηφία των ποδοσφαιριστών δεν μπορεί να διατηρεί συνεχώς την φυσική του κατάσταση στο ίδιο επίπεδο. Οι βελτιώσεις στην απόδοση δεν είναι γραμμική, συμβαίνει με διαφορετικούς ρυθμούς στα φυσιολογικά συστήματα, λίγη μελέτη από βιοχημεία στον αθλητισμό θα καταλάβετε.

Για τους λόγους αυτούς η αθλητική κατάρτιση θα πρέπει να διαιρεθεί σε περιόδους δηλαδή σε κύκλους που έχουν διάφορους στόχους, ανάλογα με το χρόνο. Οι περίοδοι καθορίζονται από πριν, από τον προπονητή και τον προπονητή φυσικής κατάστασης ανάλογα με την περίοδο των αγώνων και των στόχων. Μια περίοδος μπορεί αν είναι η περίοδος προετοιμασίας που έχει σαν στόχο την αύξηση της φυσικής κατάστασης την βελτίωση της τεχνικής και την ανάπτυξη των ειδικών δεξιοτήτων. Χωρίζεται σε δυο σταδία την γενική και την ειδική. Άλλη περίοδος, η αγωνιστική περίοδος η μεταβατική περίοδος (ενεργητικής ανάληψης) όπου έχουμε μείωση των προπονητικών επιβαρύνσεων. Ένας προπονητικός κύκλος είναι ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η προπονητική διακρίνεται σε μικρόκυκλους, σε μεσόκυκλους που περιλαμβάνουν μικρόκυκλους και τους μακρόκυκλους. Μεγάλο κεφάλαιο η αρχή της περιοδικότητας θα μπορούσα να γράψω περισσότερα αλλά εφόσον ψάξεις το θέμα των τραυματισμών θα καταλάβετε ότι δεν υπάρχει τίποτα στη τύχη.

Προσωπικά λέω ότι δεν υπάρχει σωστό και λάθος όλοι κρίνονται στο αποτέλεσμα.

BSc Sport and Exercise Science

Ονομάζομαι Κυριάκος Χρυσοστόμου γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Λάρνακα. Σε ηλικίας 10 χρονών μου άρεσε η ενόργανη γυμναστική και το ποδόσφαιρο. Το όνειρο μου από μικρός ήθελα να ασχοληθώ με ένα κλάδο όπου θα μπορούσα να προετοιμάσω αθλητές και να βελτιώνω την υγεία των ανθρώπων. Όταν ολοκλήρωσα τις στρατιωτικές του υπηρεσίες το 2008 ακολούθησα μαθήματα της προσωπικής εκγύμνασης από το Central YMCA Qualifications (CYQ) με συνεργασία από το κολλέγιο Intercollege Larnakas. Το 2009 όταν ολοκλήρωσα τα μαθήματα της προσωπικής εκγύμνασης ακολούθησα άλλα 3 χρόνια το Higher National Diploma Sport Science and Sport Coaching από το Intercollege Larnacas με συνεργασία από το University of Greenwich, London UK. Πάντα διψασμένος για μάθηση, ακολούθησα άλλα 2 χρόνια στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στο κλάδο της Αθλητικής Επιστήμης και φυσικής αγωγής. Παρακολούθησα μαθήματα για άτομα με χρόνιες παθήσεις και μαθήματα για τις αναπτυξιακές ηλικίες. Η πρώτη του διπλωματική είχε θέμα «Κατά πόσο επηρεάζεται ένας αθλητής εάν προπονείται με ελεύθερα βάρη ή μηχανήματα και ποιες οι συνέπειες της υπερτροφίας και της προπόνησης για μέγιστη δύναμη» (Πρόγραμμα βασισμένο στην ταχύτητα, δύναμη και ισχύ του ποδοσφαιριστή ). Πλέον δουλεύω ως προπονητής φυσικής κατάστασης στο Διγενή Βορόκλινης πρώτη ομάδα. Επίσης δουλεύω ως προσωπικός γυμναστής στο γυμναστήριο TEMPLE Λάρνακας.

ΒΕΤ ΟΝ ALFA: Παίξε τώρα και ONLINE με €5 Bonus εγγραφής χωρίς κατάθεση