Ποια είναι η «ιδανική» ώρα να τρώω το γεύμα μου πριν από την άσκηση;

Stoiximan: Παίξε με 100€ bonus, Live Streaming, παιγνίδια με 0% γκανιότα και τα περισσότερα ειδικά στοιχήματα!

Μία από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που δεχόμαστε σχεδόν καθημερινά από αθλητές και αθλούμενους. Τι ώρα πρέπει να τρώμε πριν από την άσκηση (προπόνηση/ πριν από το γυμναστήριο) για καλύτερα αποτελέσματα; Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση έχει ως εξής:

Το γεύμα πριν από την άσκηση είναι εξαιρετικής σημασίας γιατί εφοδιάζει τον οργανισμό με  ενέργεια δίνοντάς μας παράλληλα το αίσθημα ότι είμαστε καλά προετοιμασμένοι για την άσκηση  και μπορεί επίσης να επηρεάσει και την απόδοσή μας.

Το γεύμα πριν από την άσκηση πρέπει να καταναλώνεται 2-4 ώρες πριν από την άσκηση. Η ώρα κατανάλωσής του εξαρτάται άμεσα από το μέγεθος αλλά και τη σύσταση αυτού του γεύματος.  Είναι πολύ σημαντικό να δίνεται χρόνο στον οργανισμό σας για να χωνέψει το φαγητό που καταναλώσατε όχι όμως περισσότερο από 4 ώρες γιατί η ενέργεια που καταναλώθηκε στο γεύμα θα έχει ήδη χρησιμοποιηθεί πριν από την έναρξη της άσκησης σας. Κάτι τέτοιο θα σας κάνει να νοιώθετε το στομάχι σας «άδειο», να αισθάνεστε πείνα και ζάλη κατά τη διάρκεια της άσκησης και θα έχετε χαμηλά επίπεδα ενέργειας τα οποία δεν θα σας επιτρέψουν να αποδώσετε στο μέγιστο των δυνατοτήτων σας. Τρώγοντας «κοντά» στην άσκηση αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να νοιώθετε «βαρύ» το στομάχι σας , να αισθάνεστε άβολα και να νοιώθετε ναυτία καθώς η παροχή του αίματος  εκτρέπει από το στομάχι και το πεπτικό σύστημα στους μύς για να παρέχει την απαραίτητη ενέργεια για τη μυϊκή εργασία. Γι’ αυτό και οι κράμπες και οι πόνοι στο στομάχι είναι τα πιο συνηθισμένα παράπονα των αθλητών και αθλούμενων που ξεκινούν την άσκηση με γεμάτο στομάχι.

Τι συμβαίνει όμως όταν δεν έχετε αρκετό χρόνο για να φάτε πριν από την άσκησή σας. Γενικά, όσο πιο κοντά στην άσκησή σας είναι το γεύμα σας (πριν από την άσκηση) τόσο πιο «μικρό» πρέπει να είναι. Αν το γεύμα σας πριν από την άσκηση απέχει 1-2 ώρες μόνο πριν από την άσκηση, τότε φάτε ένα μικρό γεύμα της τάξης των 300-400 θερμίδων. Όταν δεν έχετε καθόλου χρόνο για γεύμα πριν από την άσκηση μπορείτε να καταναλώσετε ένα μικρό σνακ (όπως φρούτα, γιαούρτι, δημητριακά) ή πιείτε ένα smoothie 30-60 λεπτά πριν από την έναρξη της άσκησης. Σε καμία περίπτωση δεν ξεκινάμε την άσκηση με άδειο στομάχι!

Φλώρα Γεωργαλλά Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος

Η Φλώρα Γεωργαλλά είναι εγγεγραμμένη διαιτολόγος-διατροφολόγος και αθλητική διατροφολόγος. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης το 2006 και κατόπιν απέκτησε το μεταπτυχιακό της τίτλο στο πανεπιστήμιο Loughborough της Αγγλίας, όπου ειδικεύτηκε στην αθλητική διατροφή. Ξεκίνησε να ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου από το 2008, σε ιδιωτικό επίπεδο, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με επαγγελματική ομάδα και ακαδημίες ποδοσφαίρου καθώς και με άλλα ομαδικά και ατομικά αθλήματα. Επίσης , για δεύτερη χρονιά φέτος συνεργάζεται με το αθλητικό τμήμα του ιδιωτικού σχολείου Φόρουμ.

 

NUTRITIONIST’S HANDBOOK

 

 

 

ΒΕΤ ΟΝ ALFA: Παίξε τώρα και ONLINE με €5 Bonus εγγραφής χωρίς κατάθεση