Οι «παγίδες» των σνακ πριν από την άσκηση και πώς να τις αποφύγετε

Stoiximan: Παίξε με 100€ bonus, Live Streaming, παιγνίδια με 0% γκανιότα και τα περισσότερα ειδικά στοιχήματα!

Πολλοί άνθρωποι εντάσσουν την άσκηση στη ζωή τους έχοντας σαν στόχο την απώλεια ή ακόμα και τη συντήρηση του σωματικού τους βάρους . Πολλές φορές, όμως, αυτό που αγνοούν οι περισσότεροι είναι ότι η άσκηση καίει λιγότερες θερμίδες από όσες φανταζόμαστε. Για παράδειγμα, «καίμε» περίπου 100 θερμίδες για κάθε μίλι που περπατάμε ή τρέχουμε. Έτσι, στη προσπάθειά μας να προετοιμαστούμε κατάλληλα πριν από την άσκηση, αν καταναλώσουμε μια ενεργειακή μπάρα η οποία αποδίδει περίπου 250 θερμίδες και ένα ρόφημα φρούτων (smoothie) το οποίο θα μας αποδώσει 350 με 400 θερμίδες αυτό που θα συμβεί είναι να το «παρακάνουμε», τρώγοντας πολύ περισσότερες θερμίδες από αυτές που θα κάψουμε τελικά μέσω της άσκησης.

3 μικρές συμβουλές για να προετοιμαστείτε σωστά πριν από την άσκηση χωρίς να σαμποτάρετε την προσπάθεια απώλειας ή συντήρησης του σωματικού σας βάρους:

Πρωινή άσκηση

Μια χαμηλή σε ένταση άσκηση τις πρωινές ώρες-όπως περπάτημα, βόλτα με ποδήλατο, ελαφρύ τρέξιμο, η γιόγκα, το pilates- απαιτεί πολύ λίγα καύσιμα (ενέργεια). Οπότε, επικεντρωθείτε περισσότερο στην ενυδάτωση του σώματος και ένα μικρό σνακ πλούσιο σε υδατάνθρακες. Για παράδειγμα, 500 ml νερό και 1 μπανάνα ή 1 μπάρα δημητριακών (70-100 θερμίδων). Αυτό το μικρό σνακ θα σας δώσει αρκετή ενέργεια χωρίς να σας «φορτώσει» με περιττές θερμίδες . Αμέσως μετά την άσκησή σας, φάτε το πρωινό σας, το οποίο θα περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνη. Για παράδειγμα, 1 αυγό + 1 φέτα ψωμί μαύρο και 1 ποτήρι χυμό χωρίς προσθήκη ζάχαρη ή 1 μπολ βρώμης με μούρα και γάλα μειωμένο σε λιπαρά.

Απογευματινή άσκηση

Αν ασκείστε μετά τη δουλειά, καταναλώστε το μεσημεριανό σας γεύμα 3-4 ώρες πριν. Για παράδειγμα, μπορείτε να φάτε μια σαλάτα με κοτόπουλο και 1 μικρό σάντουιτς με τυρί ή μια τονοσαλάτα με καλαμπόκι και κρουτόνια ολικής άλεσης. Αυτό το γεύμα θα σας δώσει αρκετή ενέργεια για την απογευματινή σας άσκηση ,αν και επιβάλλεται 30 λεπτά πριν από την άσκησή σας να καταναλώσετε και 1 μικρό σνακ πλούσιο σε υδατάνθρακες, όπως για παράδειγμα 1 μικρή μπανάνα, 1 πορτοκάλι ή μια χούφτα σταφύλι. Και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ενυδάτωση του σώματος. Το νερό είναι το καταλληλότερο ποτό ενυδάτωσης για άσκηση που διαρκεί λιγότερο από 60 λεπτά. Αν όμως, θα ασκηθείτε περισσότερο από 1 ώρα σε υψηλότερη ένταση τότε καταναλώστε κάποιο αθλητικό ποτό τύπου Gatorade or Lucozade sport.

Μετά την άσκηση-αποκατάσταση (ανεδοφιασμός)

Κρίσιμης σημασίας μετά την άσκηση είναι η ενυδάτωση του σώματος. Οπότε, πιείτε νερό αμέσως μετά το τέλος της. Αν μετά την άσκηση ακολουθεί το βραδινό σας γεύμα εντός 1-2 ωρών τότε δεν χρειάζεστε κάποιο σνακ αμέσως μετά την άσκηση. Αν όμως το γεύμα σας απέχει πολύ μετά την άσκηση τότε θα πρέπει να καταναλώσετε κάποιο σνακ αμέσως μετά το τέλος της άσκησης όπως για παράδειγμα 150-240 ml αποβουτυρωμένο γάλα σοκολάτας, 1 κεσεδάκι άπαχο γιαούρτι ή τυρί με λίγα κράκερς ολικής άλεσης.

Προσπαθήστε να μην πέσετε στην παγίδα να παραλείψετε το πρωινό, να φάτε πολύ ελαφριά το μεσημέρι και επομένως να ξεκινήσετε την άσκησή σας μετά τη δουλειά με άδειες αποθήκες ενέργειας. Κάτι τέτοιο θα έχει σαν αποτέλεσμα να πέσετε με τα μούτρα στο φαγητό μετά την άσκηση και να φάτε πολύ περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζεστε. Επίσης, μην πέσετε στην παγίδα να επιβραβεύσετε το εαυτό σας με ένα πλούσιο ή/και λιπαρό γεύμα μετά το τέλος μιας δύσκολης προπόνησης κάτι τέτοιο θα έχει σαν αποτέλεσμα να «καταστρέψετε» τις προσπάθειές σας στο γυμναστήριο. Αντί αυτού, μπορείτε να αγοράσετε στον εαυτό σας καινούρια αθλητικά παπούτσια ή ρούχα.

 

Φλώρα Γεωργαλλά Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος

Η Φλώρα Γεωργαλλά είναι εγγεγραμμένη διαιτολόγος-διατροφολόγος και αθλητική διατροφολόγος. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης το 2006 και κατόπιν απέκτησε το μεταπτυχιακό της τίτλο στο πανεπιστήμιο Loughborough της Αγγλίας, όπου ειδικεύτηκε στην αθλητική διατροφή. Ξεκίνησε να ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου από το 2008, σε ιδιωτικό επίπεδο, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με επαγγελματική ομάδα και ακαδημίες ποδοσφαίρου καθώς και με άλλα ομαδικά και ατομικά αθλήματα. Επίσης , για δεύτερη χρονιά φέτος συνεργάζεται με το αθλητικό τμήμα του ιδιωτικού σχολείου Φόρουμ.

* Πηγή: Academy of Nutrition and Dietetics

NUTRITIONIST’S HANDBOOK

ΒΕΤ ΟΝ ALFA: Παίξε τώρα και ONLINE με €5 Bonus εγγραφής χωρίς κατάθεση