Απαλλαγείτε από τα κιλά των γιορτών: Αποκτήστε σωστές διατροφικές συνήθειες

Stoiximan: Παίξε με 100€ bonus, Live Streaming, παιγνίδια με 0% γκανιότα και τα περισσότερα ειδικά στοιχήματα!

Το τέλος κάθε χρόνου είναι η αφορμή για πολλούς να κάνουν έναν απολογισμό της χρονιάς που πέρασε και μια καλή ευκαιρία να θέσουν καινούριους στόχους για τον επόμενο χρόνο που έρχεται.

«Μετά τις γιορτές θα…..

                            θα  χάσω βάρος!»

                                      θα αρχίσω γυμναστική!»

                                                           θα τρέφομαι υγιεινά!»         

                                                                                          θα κόψω το τσιγάρο!»

Τα παραπάνω «θα» είναι οι πιο συνηθισμένοι στόχοι υγείας που θέτουν οι περισσότεροι άνθρωποι με τον ερχομό του καινούριου χρόνου. Δυστυχώς η πρόθεση πολλών δεν είναι πραγματική οπότε οι στόχοι αναβάλλονται από Δευτέρα σε Δευτέρα, μέχρι που ξεχνιούνται. Για να επιτευχθεί, όμως, ένας στόχος πρέπει το άτομο να δεσμευτεί και να δράσει, να επιμείνει και να αγωνιστεί, να μην αναβάλλει για το αύριο.

Για καλύτερη υγεία και εξωτερική εμφάνιση απαιτούνται καλές διατροφικές συνήθειες, διατήρηση φυσιολογικού βάρους και άσκηση όλο το χρόνο και όχι μόνο κάποιους μήνες πριν από το καλοκαίρι. Αναλάβετε δράση λοιπόν ΤΩΡΑ εφαρμόζοντας τις παρακάτω συμβουλές:

  1. Χάστε Βάρος: Αν έχετε αυξημένο βάρος δεσμευτείτε να το χάσετε αυτή τη χρονιά. Υπάρχουν 2 τρόποι απώλειας βάρους, ο σωστός και ο γρήγορος! Επιλέξτε το σωστό! Ο ιδανικός ρυθμός απώλειας βάρους είναι γύρω στο 1% ΣΒ την εβδομάδα. Δηλαδή, ένα άτομο που ζυγίζει 100 Kg μπορεί να χάνει 1 kg/ εβδομάδα. Ταχύτερη απώλεια βάρους σημαίνει είτε υποσιτισμό είτε απώλεια υγρών και μυϊκής μάζας (απώλεια μυϊκής μάζας=μείωση βασικού μεταβολισμού).

Αν το βάρος σας αυξήθηκε 2-3 κιλάκια τις γιορτές φροντίστε να το χάσετε αμέσως μπαίνοντας κατευθείαν στη ρουτίνα της διατροφής σας. Ο οργανισμός χάνει πολύ εύκολα το πρόσφατα προσληφθέν βάρος γιατί δεν προλαβαίνει να το αφομοιώσει. Μην αναβάλλεται για το «αύριο» λοιπόν, γιατί «αύριο» θα είναι πιο δύσκολο!

  1. Ασκηθείτε: 30 λεπτά καθημερινής άσκησης (π.χ ποδήλατο, γρήγορο περπάτημα) είναι αρκετά για να ωφελήσουν την υγεία σας.
  2. Αρχίστε να τρώτε πρωινό: τρώγοντας πρωινό «ξυπνούμε» το μεταβολισμό μας και του δίνουμε το μήνυμα ότι πρέπει να αρχίσει τις καύσεις. Από έρευνες έχει βρεθεί ότι τα άτομα που τρώνε πρωινό τείνουν να είναι πιο αδύνατα από τα άτομα που δεν τρώνε πρωινό.
  3. Εφαρμόστε τα μικρά-συχνά γεύματα: βοηθήστε το μεταβολισμό σας να δουλεύει συνέχεια τρώγοντας κάθε 3-4 ώρες. Όταν ο οργανισμός μένει χωρίς φαγητό για πολλές ώρες μπαίνει σε κατάσταση αυτοσυντήρησης και ο μεταβολισμός μας μειώνει τις καύσεις του.
  4. Τρώτε αργά:  Ο οργανισμός μας χρειάζεται 20 λεπτά για να λάβει το μήνυμα ότι χόρτασε.
  5. Στοχεύστε στα ισορροπημένα γεύματα:  ισορροπημένο γεύμα θεωρείται ένα γεύμα που περιέχει τρόφιμα από όλες τις κατηγορίες τροφίμων. Μην αφαιρείται ολόκληρες κατηγορίες τροφίμων από τη διατροφή σας γιατί δημιουργούνται ανεπάρκειες στον οργανισμό που μπορούν να αποβούν επιζήμιες για την υγεία.
  6. Να τρώτε πάντοτε λαχανικά με τα γεύματά σας. τα λαχανικά, όπως και τα φρούτα, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν φυτικές ίνες που βοηθούν στη καλή λειτουργία του εντέρου και προκαλούν εύκολα το αίσθημα κορεσμού πράγμα που σημαίνει ότι θα νοιώθετε χορτάτοι, έχοντας φάει λιγότερο και φυσικά πιο υγιεινά.  
  7. Μειώστε τα βλαβερά λιπαρά (τα λεγόμενα..κακά): επιβαρύνουν την υγεία, αυξάνουν την κακή χοληστερίνη και μπορούν να βλάψουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Να αφαιρείτε πάντα το ορατό λίπος από τα κρέατα και τις πέτσες από τα πουλερικά. Μην τρώτε τηγανιτά. Να επιλέγετε πάντοτε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά. Να αποφεύγεται τo πρόχειρο φαγητό. Να αποφεύγεται το βούτυρο και τις μαγιονέζες.
  8. Μειώστε το αλάτι. Η αυξημένη πρόσληψη νατρίου μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση. Μην αλατίζετε το φαγητό σας και αποφεύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και το πρόχειρο φαγητό τα οποία είναι πλούσια σε αλάτι.
  9. Μην τρώτε κάθε μέρα γλυκό.  Επιλέξτε να τρώτε γλυκό 1 φορά την εβδομάδα και όχι κάθε μέρα.
  10. Επιλέγετε τα φρούτα, τους ανάλατους ξηρούς καρπούς για ενδιάμεσα σνακ: τα φρούτα δίνουν στον οργανισμό βιταμίνες και αντιοξειδωτικά  και τον προστατεύουν από διάφορες παθήσεις. Οι ανάλατοι ξηροί καρποί αν και πρέπει να λαμβάνονται με μέτρο λόγω των πολλών θερμίδων που περιέχουν, είναι πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (τα υγιεινά λίπη δηλαδή), πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
  11. Με μέτρο το αλκοόλ. Το αλκοόλ όταν καταναλώνεται τακτικά σε μικρές ποσότητες (έως ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άνδρες) μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος και γενικότερα καρδιαγγειακών προβλημάτων. Αντίθετα, όταν η τακτική κατανάλωση ξεπερνά τα τέσσερα-πέντε ποτήρια ημερησίως, καθώς και η κατά περιόδους  βαριά κατανάλωση, έχουν αντίθετα αποτελέσματα.
  12. Μην ξεχνάτε το νερό. Το νερό ενυδατώνει και βοηθά τον οργανισμό να λειτουργεί σωστά, αποβάλλει τις τοξίνες από τον οργανισμό και βοηθά στη διαχείριση του βάρους. Πολλοί άνθρωποι μπερδεύουν την δίψα με την πείνα τους με αποτέλεσμα να τρώνε χωρίς να το χρειάζονται επιβαρύνοντας τον οργανισμό τους με επιπλέον θερμίδες ενώ στην πραγματικότητα ο οργανισμός χρειάζεται νερό.

 Εφαρμόζοντας τις παραπάνω συμβουλές σιγά σιγά θα δείτε την υγεία σας να βελτιώνεται και την εμφάνισή σας να αλλάζει προς το καλύτερο. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να προσαρμοστεί στα καινούρια δεδομένα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να το πάρετε απόφαση να πείτε «φέτος δεν θα αναβάλλω, θα αλλάξω». Κάντε μικρες μικρες αλλαγές κάθε μέρα και προτού καν το καταλάβετε οι πιο πάνω συμβουλές θα σας γίνουν συνήθεια. Θα αποκτήσετε καλές διατροφικές συνήθειες!

 

Φλώρα Γεωργαλλά Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος

Η Φλώρα Γεωργαλλά είναι εγγεγραμμένη διαιτολόγος-διατροφολόγος και αθλητική διατροφολόγος. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης το 2006 και κατόπιν απέκτησε το μεταπτυχιακό της τίτλο στο πανεπιστήμιο Loughborough της Αγγλίας, όπου ειδικεύτηκε στην αθλητική διατροφή. Ξεκίνησε να ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου από το 2008, σε ιδιωτικό επίπεδο, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με επαγγελματική ομάδα και ακαδημίες ποδοσφαίρου καθώς και με άλλα ομαδικά και ατομικά αθλήματα. Επίσης , για δεύτερη χρονιά φέτος συνεργάζεται με το αθλητικό τμήμα του ιδιωτικού σχολείου Φόρουμ.

ΒΕΤ ΟΝ ALFA: Παίξε τώρα και ONLINE με €5 Bonus εγγραφής χωρίς κατάθεση